Koszyk
Twój koszyk jest pusty
Kontakt online
E-mail
Województwo
Stanowisko
Wiadomość
Facebook

Szkolenia ONLINE 2020,

Podatki 2020, Prawo pracy, Zarządzanie

X

Podatek VAT dla zaawansowanych - specjalista podatkowy poziom II (szkolenie online)
NowośćPromocja

Miejsce: Polska

Termin: 2020-06-03 - 2020-06-05

Prowadzący: Mirela Chomont

Czas trwania: 18 h

Cena: 999 PLN (1099 PLN) + 23% VAT
cena first minute-obowiązuje do 27 maja

I dzień

I.   Czynności opodatkowane VAT – sytuacje budzące wątpliwości interpretacyjne, m. in.:
1)    Wybrane świadczenia na potrzeby reprezentacji i reklamy, gadżety, prezenty i poczęstunek, sponsoring, konkursy i darowizny,
2)    Świadczenia na rzecz pracowników w tym odpłatne i nieodpłatne udostępnienie samochodu służbowego do przejazdów prywatnych, prezenty dla pracowników, działalność – socjalna pracodawcy, szkolenia, dofinansowanie nauki, wycieczki, opieka medyczna,
3)    Sprzedaż przedsiębiorstwa i zorganizowanej części przedsiębiorstwa, wniesienie aportu do spółki, ekonomiczne uzasadnienie zbycia zorganizowanej części przedsiębiorstwa, wyłączenie a zwolnienie z podatku VAT
4)    Transakcje pomiędzy wspólnikami spółki oraz pomiędzy wspólnikiem a spółką
5)    Datio in solutum, kary umowne, odszkodowania – zasady podlegania opodatkowaniu VAT
6)    Opodatkowanie bonów, voucherów i kart podarunkowych

II.  „Biała lista podatników VAT”
a) system kompleksowej weryfikacji kontrahentów
b) likwidacja dotychczasowych rejestrów:
- wykazu podatników, w stosunku do których naczelnik urzędu skarbowego nie dokonał rejestracji lub którzy zostali wykreśleni z
rejestru podatników VAT,
- wykazu podatników, których rejestracja w zakresie VAT została przywrócona,
– wykazu potwierdzającego status podatników VAT czynnych oraz zwolnionych.
c) nowy elektroniczny wykaz podatników VAT zastępujący dotychczasowe rejestry
d) struktura białej listy podatników VAT, czyli co będzie można sprawdzić? W tym konieczność ujawniania rachunków bankowych związanych z działalnością gospodarczą
e) sankcje za wpłatę na rachunek bankowy kontrahenta inny niż wskazany na białej liście podatników VAT, w tym brak możliwości rozliczenia kosztów uzyskania przychodu związanych z płatnością
f) odpowiedzialność solidarna
g) czy zapłata karta płatniczą będzie zapłatą na rachunek wskazany na białej liście?
h) cesja wierzytelności a biała lista podatników VAT
i)  zapłata na rachunek wirtualny w tym za gaz, energię i inne media a biała lista podatników VAT
j) rachunki bankowe podmiotów zagranicznych a biała lista podatników VAT
k) wyjaśnienia Ministerstwa Finansów dotyczące białej listy podatników VAT

III. Obowiązkowy split payment od 1 listopada 2019r.
a) Nowy załącznik nr 15 do ustawy - wykaz towarów i usług objętych split payment.
b) Likwidacja krajowego odwrotnego obciążenia (uchylenie załączników 11, 13 i 14 do ustawy.
c) Sankcje za pominięcie metody split payment przy przelewie bądź przy wystawianiu faktur.
d) Solidarna odpowiedzialność za zaległość dostawcy w VAT - istotna zmiana zasad.
e) Zbiorcze przelewy split payment.
f) Poszerzenie katalogu obciążeń z rachunku VAT (możliwość zapłaty m in składek ZUS i podatków dochodowych z rachunku VAT)
g) Przepisy przejściowe
h) nowe zasady wystawiania faktur VAT przy obowiązkowym split payment,
i) odpowiedzialność karna – skarbowa przy braku stosowania obowiązkowego split payment

IV. Wynajem, zakwaterowanie w 2020r.
1)     Wynajem nieruchomości mieszkalnych na cele mieszkaniowe  - jakie warunki trzeba spełnić aby skorzystać ze zwolnienia, zasady konstruowania umów najmu
2)     Świadczenie usług związanych z zakwaterowaniem – przesłanki stosowania stawki 8% VAT  
3)     Najem na dobry – zasady opodatkowania
4)     Refakturowanie mediów oraz innych kosztów niż media na najemców – stawka podatku, moment powstania obowiązku podatkowego
5)     Refakturowania podatku od nieruchomości przy najmie – czy musi być ovatowane?
6)     Stawki: ZW, 8%, 23% –aktualne interpretacje podatkowe i wyroki sądów
7)     PKWiU a usługi najmu, dzierżawy i inne umowy o podobnym charakterze
8)     najem i dzierżawa a leasing nieruchomości – porównanie
9)     wpłata i zwrot kaucji – czy muszą być ovatowane?

V.  Pierwsze zasiedlenie w VAT – skutki orzeczenia Kozuba Premium Selection sp. z o.o. przeciwko Dyrektorowi Izby Skarbowej w Warszawie (C-308/16)
1)     Omówienie orzeczenia Kozuba Premium Selection sp. z o.o. przeciwko Dyrektorowi Izby Skarbowej w Warszawie (C-308/16)
2)     Definicja pierwszego zasiedlenia
3)     Planowana nowelizacja definicji pierwszego zasiedlenia w ustawie o VAT – od kiedy będzie obowiązywać i co się zmieni?
4)     Warunki skorzystania ze zwolnienia w ramach pierwszego zasiedlenia
5)     Warunki rezygnacji ze zwolnienia w ramach pierwszego zasiedlenia
6)     Zasady opodatkowania gruntów w ramach pierwszego zasiedlenia

II dzień

I.  Stawki podatku VAT – przygotowanie do zmian „matrycy stawek” w 2020r
1)     Stawka podatku VAT a interpretacje podatkowe – czy warto w takiej sytuacji występować o indywidualną interpretację podatkową? Czy określenie PKWiU to element stanu faktycznego czy oceny prawnej wniosku o interpretację? Najnowsze orzecznictwo sądowe przy ocenie wniosków o interpretację w sprawie PKWiU
2)     Jak prawidłowo sklasyfikować PKWiU – opinie Urzędu Statystycznego, zasady uzyskiwania opinii, czy opinia jest wiążąca dla podatnika?
3)     Nowa „matryca stawek” – rezygnacja z PKWiU przy identyfikowaniu towarów, nomenklatura scalona – od kiedy będzie obowiązywać i jak się na nią przygotować? Omówienie założeń
4)     Wiążąca Informacja Stawkowa – zasady uzyskania informacji o stawce podatku VAT, zasady zaskarżania WIS
5)     Skutki zastosowania  wadliwej stawki podatku VAT

II. Faktury – zagadnienia kontrowersyjne:
1)     Faktury „pro – forma” – czy są fakturą VAT od 2020r?
2)     Faktury prognozowe, bilety, faktury „niekompletne” – jakie nieprawidłowości wykluczają uznanie danego dokumentu za fakturę? Jakich błędów unikać?
3)     Faktury elektroniczne – aktualne interpretacje podatkowe (wysłanie do klienta faktury w dwóch wersjach – papierowej i elektronicznej, moment otrzymania faktury elektronicznej),
4)     Skutki wystawienia faktury korygującej przed i po terminie (kiedy ryzyko uznania przedwczesnej faktury za „pustą fakturę”, sposoby korekty),
5)     Faktury nierzetelne a wadliwe – jaka jest różnica?
6)     Faktury VAT RR po zmianach.
7)     Faktury nierzetelne, a prawo do odliczenia VAT
8)     Odpowiedzialność karna i karna skarbowa za wystawianie nierzetelnych faktur VAT – kto odpowiada i jakie są przesłanki?
9)     Centralny rejestr faktur VAT – od kiedy będzie wprowadzony?

III. Kasy fiskalne on-line
a)    nowe rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie kas rejestrujących
b)    zapoznanie pracownika z informacją o zasadach ewidencji obejmującą podstawowe zasady prowadzenia ewidencji i wystawiania paragonu fiskalnego oraz skutki ich nieprzestrzegania
c)    obowiązek wymiany kas fiskalnych dla wybranych podatników już od 1 stycznia 2020r.
d)    ulga na zakup kasy fiskalnej
e)    zasady przekazywania informacji w ramach kas fiskalnych on - line
f)    terminy wymiany kas
g)    kategorie kas według nowego rozporządzenia
h)    użytkowanie kas fiskalnych w przypadku problemów z dostępem do internetu
i)     NIP nabywcy na paragonie

IV.  Przedsiębiorstwo w spadku – nowy rodzaj  podatnika podatku VAT    
1)     Skutki w VAT śmierci podatnika
2)     Kontynuacja działalności zmarłego podatnika na podstawie przepisów o zarządzie sukcesyjnym
3)     Jak ustanowić zarząd sukcesyjny i kiedy? Czy może być ustanowiony po śmierci podatnika?
4)     Następstwo prawne w VAT w tym kontynuacja prawa do odliczenia VAT
5)     Kto odpowiada za zobowiązania przedsiębiorstwa w spadku?
6)     Jak długo można prowadzić przedsiębiorstwo w spadku?
7)     Korekta faktur VAT przez przedsiębiorstwo w spadku.


III dzień

I.  Prawo do odliczenia podatku VAT naliczonego w 2020r.
1)     Prawo do odliczenia podatku VAT jako fundamentalne prawo podatnika (w świetle stanowiska TSUE, orzecznictwa polskich sądów administracyjnych i praktyki organów skarbowych)
2)     Źródła podatku naliczonego
3)     Moment powstania prawa do odliczenia i termin realizacji tego prawa
4)     Podatek naliczony dotyczący pojazdów samochodowych
5)     Ograniczenia prawa do odliczenia podatku naliczonego
6)     Obowiązek korekty odliczonej kwoty podatku naliczonego w przypadku nieregulowania należności wynikającej z faktury
7)     Odliczanie proporcjonalne oraz korekta podatku naliczonego
8)     Kiedy podatnik traci prawo do odliczenia podatku VAT?
9)     Ciężar dowodowy – kto ma udowodnić prawo do odliczenia?

II. Analiza wydanej przez MF metodyki w zakresie oceny dochowania należytej staranności przez nabywców towarów w transakcjach krajowych:
1)     Czym jest należyta staranność kupiecka? - definicja
2)     Dobra wiara podatnika
3)     Forma prawna metodyki
4)     Zakres podmiotowy i przedmiotowy metodyki: transakcje krajowe oraz transakcje transgraniczne (WDT/ WNT).
5)     Zakres ochrony wynikający z publikacji metodyki
6)     Kryteria formalne wynikające z metodyki dotyczące oceny kontrahenta (na etapie zawierania transakcji i jej kontynuacji)
7)     Kryteria transakcyjne wynikające z metodyki dotyczące oceny kontrahenta (na etapie zawierania transakcji i jej kontynuacji)
8)     Geneza i przebieg konsultacji podatkowych w sprawie metodyki w zakresie oceny dochowania należytej staranności przez nabywców towarów w transakcjach krajowych.
9)     Należyta staranność kupiecka w świetle stanowiska TSUE
10)    Należyta staranność kupiecka w świetle orzecznictwa polskich sądów administracyjnych.
11)    Należyta staranność kupiecka w świetle praktyki polskich organów podatkowych.
12)    Metodyka a bezpieczeństwo obrotu gospodarczego
   
III. Zasady opracowywania wewnętrznych procedur w firmie w zakresie weryfikacji kontrahentów
1)     Komu potrzebna jest procedura?
2)     Istota sformalizowanych procedur weryfikacyjnych
3)     Elementy procedury
4)     Weryfikacja formalna vs. weryfikacja merytoryczna.
5)     Ryzyka dla działalności przedsiębiorstwa związane ze stwierdzeniem braku należytej staranności, w tym ryzyko zabezpieczenia zobowiązania podatkowego, rygor natychmiastowej wykonalności, wpływ na płynność finansową firmy.

IV. Sankcje związane z nieprawidłowościami w rozliczeniu podatku VAT
1)     Przypadki stosowania sankcji 30%
2)     Przypadki stosowania sankcji 15%
3)     Przypadki stosowania sankcji 100%
4)     warunki wyłączające stosowanie sankcji w VAT
5)     mechanizm podzielonej płatności jako sposób na ograniczenie ryzyka związanego z odliczeniem podatku naliczonego

V. Klauzula nadużycia prawa w VAT
1)     Definicja nadużycia prawa w orzecznictwie ETS
2)     Definicja nadużycia prawa w polskiej ustawie VAT
3)     Stosowanie „klauzuli nadużycia prawa” przez organy skarbowe i sądy administracyjne,
4)     „Klauzula nadużycia prawa” a „klauzula przeciwko unikania opodatkowania” po zmianach
5)     Raportowanie schematów podatkowych w VAT

- dyrektorzy finansowi
- główni księgowi
- pracownicy działów księgowych firm (specjaliści ds. VAT)
- właściciele i pracownicy biur rachunkowych
- doradcy podatkowi
- inne osoby chcące poszerzyć swoją wiedzę i umiejętności

Przedmiotem kursu jest omówienie na konkretnych przykładach najistotniejszych zagadnień związanych z podatkiem VAT dla osób, które są na średnim lub zaawansowanym etapie rozliczeń podatku VAT lub będąc praktykami chcą uzupełnić i usystematyzować swoją wiedzę. W praktyczny sposób omówione zostaną zagadnienia dotyczące przedmiotu opodatkowania, zwolnień podatkowych, obowiązku podatkowego, naliczenia, odliczenia podatku VAT czy ryzyka podatkowego. Zagadnienia zostały tak opracowane, aby w zrozumiały i czytelny sposób przybliżyć niełatwy temat podatku VAT.

Dzięki szkoleniu osoby uczestniczące w kursie poznają szczególne i problematyczne zasady opodatkowania czynności podatkiem VAT. Szczególny nacisk zostanie położony na praktyczne aspekty rozliczeń i omówienie instytucji związanych z podatkiem VAT. Umożliwi to przygotowanie uczestników do samodzielnych rozliczeń w podatku VAT.

Mirela Chomont


Radca Prawny, Doradca Podatkowy, były pracownik organów administracji skarbowej, członek komisji rewizyjnej Okręgowej Izby Radców Prawnych w Szczecinie, doświadczony trener i autorka szkoleń. Członek komisji do spraw karnych skarbowych Krajowej Izby Doradców Podatkowych. Studia ukończyła z wyróżnieniem jako najlepsza absolwentka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Szczecińskiego w Szczecinie. Absolwentka Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu na kierunku: „Controlling i analiza ekonomiczna przedsiębiorstw”. Doświadczenie zdobyła w największych kancelariach prawnych Pomorza Zachodniego oraz firmach audytorsko – księgowych obsługując klientów indywidualnych, podmioty gospodarcze oraz jednostki sektora finansów publicznych.
Mecenas Mirela Chomont specjalizuje się w zagadnieniach dotyczących podatku od towarów i usług, podatku od nieruchomości, podatków dochodowych, zagadnień z pogranicza prawa cywilnego i podatkowego, optymalizacji podatkowych oraz spraw karno – skarbowych. Jako pełnomocnik reprezentuje Podatników w licznych postępowaniach podatkowych i kontrolach przed organami podatkowymi i celno – skarbowymi. Reprezentuje również Klientów w sporach przed Sądami Administracyjnymi. Posiada doświadczenie w sporządzaniu dokumentacji cen transferowych.

Opinie

"Szkolenie poprowadzone na wysokim poziomie. Wyczerpujące odpowiedzi, konkretny przekaz prowadzącej." 

M.Kuśmierek Salve

"Szkolenie poprowadzone w bardzo przystępnej formie, rzetelnie wyjasnione problemy poruszone na szkoleniu. Wykładowca bardzo jasno pokazuje wszystkei niuanse i pomaga zrozumieć problematykę poruszaną podczas szkolenia."

D. Korbel Salve Pharma

"Szkolenie ciekawe i na interesujące tematy. Możliwość wspólnego rozwiązywania wątpliwości z danej dziedziny."

P. Janicka AZ Pharma

"Bardzo dobrze przygotowane materiały."

R.Janiszewska Ostróda Yacht

"Wysoki poziom szkolenia.Dużo przykładów praktycznych.Dobra organizacja szkolenia. Polecam to szkolenie."

E.Polanowska Ostróda Yacht

"Szkolenie pod względem merytorycznym przygotowane bardzo profesjonalnie. Wykładowca "otwarty" na dyskusję z uczestnikami - bardzo merytoryczny."

B.Wysocka DLS Trans LTD

"Szkolenie zorganizowane na bardzo dobrym poziomie. Osoba prowadząca przygotowana merytorycznie, otwarta, ciekawie prowadzi zajęcia. Dużo przykładów."

Energia Wytwarzanie SA

"Szkolenie zorganizowane profesjonalnie. Wykładowca posiada bardzo rozległa wiedzę, którą potrafi przekazać w przystępny sposób."

E.Józefoficz - Knitter Plichta sp. z o.o.

 

 

Koszt uczestnictwa:

• jednej osoby 999 plus 23% VAT, razem 1228.77
• kolejnych osób - prosimy o kontakt

Promocje i rabaty nie łączą się.

Uwaga: Na szkolenie można pozyskać dofinansowanie z Krajowego Funduszu Szkoleniowego lub z Bazy Usług Rozwojowych,

1. (BUR) Na usługi zamieszczone w Bazie Usług Rozwojowych mikro, mały lub średni przedsiębiorca pozyska dofinansowanie w ramach Regionalnych Programów Operacyjnych (RPO), którymi zarządzają poszczególne Urzędy Marszałkowskie (Instytucje Zarządzające RPO). https://serwis-uslugirozwojowe.parp.gov.pl/dofinansowanie

Oferta AKK: https://uslugirozwojowe.parp.gov.pl/uslugi/search?SearchFilterView[podmiot_id]=21308

2. (KFS) Pracodawca starający się o dofinansowanie kosztów kształcenia ustawicznego musi wnieść wkład własny w wysokości 20% kosztów, zaś 80% kosztów kształcenia ustawicznego sfinansuje KFS. W przypadku mikroprzedsiębiorstwa, tj. pracodawcy zatrudniającego do 10 osób, ze środków KFS można sfinansować nawet 100% kosztów kształcenia ustawicznego. http://psz.praca.gov.pl/-/55453-krajowy-fundusz-szkoleniowy

Cena obejmuje:

• uczestnictwo w szkoleniu
• materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej (prezentacje PPT, pliki PDF, DOC, Excel)
• certyfikat ukończenia szkolenia w wersji elektronicznej (PDF)

Płatności:

• Prosimy realizować po otrzymaniu zaproszenia i faktury.

Harmongram:

•   8.30-9.00 rejestracja oraz logowanie do systemu
•   9.00-10.30 szkolenie
• 10.30-11.00 przerwa
• 11.00-12.30 szkolenie
• 12.30-13.00 przerwa
• 13.00-14.30 szkolenie

Zapewniamy:

• 18 godz. lekcyjnych szkolenia
• szkolenie w czasie rzeczywistym
• bezpośredni kontakt z wykładowcą- wizualny, dźwiękowy, korespondencyjny (czat)
• możliwość uczestnictwa za pośrednictwem komputera, laptopa, smartfonu
• współdzielenie video, umożliwiaijące interakcję z ekspertem oraz innymi uczestnikami szkolenia
• zadawanie pytań w czasie rzeczywistym

Wymagania:

• posiadanie komputera, laptopa lub smartfonu z głośnikiem i mikrofonem(jeżeli chcesz zadawać pytania głosowo)
• dostęp do internetu, przeglądarka Mozilla Firefox, Opera lub Google Chrome
• celem uzyskania jak nalepszej jakości prosimy zaktualizować przeglądarki do najnowszych wersji

Informacje:

• Tel. 601-955-320
• Fax. (46)8332636
• e-mail. biuro@akkonline.pl; www.akkonline.pl

30.06

2020

Przegląd podatkowy- VAT, CIT, JPK_VAT 2020

Karpacz Szkolenie wyjazdowe Nowość Promocja

30.06

2020

ZARZĄDZANIE DZIAŁEM FINANSOWO- KSIĘGOWYM/ BIUREM RACHUNKOWYM

Karpacz Szkolenie wyjazdowe Nowość Promocja

30.06

2020

Prawo pracy 2020 - dokumentacja, umowy, regulaminy, wynagrodzenia

Karpacz Szkolenie wyjazdowe Nowość Promocja

28.07

2020

Przegląd podatkowy- zmiany VAT,CIT,2020, WNT - WDT, Faktury VAT

Ustroń Szkolenie wyjazdowe Nowość Promocja

28.07

2020

Prawo pracy 2020 - dokumentacja, umowy, regulaminy, wynagrodzenia

Ustroń Szkolenie wyjazdowe Nowość Promocja

11.08

2020

ZARZĄDZANIE DZIAŁEM FINANSOWO- KSIĘGOWYM/ BIUREM RACHUNKOWYM

Zakopane Szkolenie wyjazdowe Nowość Promocja

11.08

2020

Przegląd podatkowo - rachunkowy 2020

Zakopane Szkolenie wyjazdowe Nowość Promocja

11.08

2020

Prawo pracy 2020 - dokumentacja, umowy, regulaminy, wynagrodzenia

Zakopane Szkolenie wyjazdowe Nowość Promocja

08.09

2020

ZARZĄDZANIE DZIAŁEM FINANSOWO- KSIĘGOWYM/ BIUREM RACHUNKOWYM

Augustów Szkolenie wyjazdowe Nowość Promocja

08.09

2020

Przegląd podatkowy- VAT, Wyłudzenia 2020

Augustów Szkolenie wyjazdowe Nowość Promocja

E-mail znajomego

Twoje imię i nazwisko

Twój e-mail

X

"Szkolenie przygotowane w profesjonalny sposób, osoba prowadząca bardzo rzetelnie przygotowana z dużą wiedzą. Każde zagadnienie wyjaśnione w prosty sposób, zrozumiały dla każdego uczestnika"

K.Busz

CALDO

"Tematy poruszane na szkoleniu spełniły moje oczekiwania. Materiały informacyjne bardzo dobrze opracowane."

I. Baron

MOJ SA

"Prowadząca merytorycznie przygotowana, bardzo dobrze odpowiadała i rzetelnie na wszystkie pytania. Temat szkolenia bardzo interesujący."

D.Popik

Chomar

"Bardzo ciekawie prowadzone szkolenie. Osoba prowadząca emanuje spokojem w trakcie przekazywania informacji. Odpowiednio rozplanowuje czas i przerwy."

D.Radecka

MPWiK

"Moja opinia jest pozytywna, szkolenie jest merytoryczne, trafne a także uwzględniające bieżące pytania słuchaczy."

U.Dziędzioła

Enea Logistyka

„Szkolenie przygotowane profesjonalnie. Organizator, wykładowca komunikatywni, przesympatyczni. Firma szkoleniowa godna polecenia. Wykład absolutnie merytoryczny, oparty na przykładach, w logiczny sposób docierający do słuchacza.”

A.Niezgoda

OPWiK

"Szkolenie pozwala na uniknięcie popełniania błędów w załatwianiu spraw w postępowaniu administracyjnym."

S. Bielecki

"Bardzo istotnym elementem dzisiejszego szkolenia jest fakt, że osoba prowadząca wykład jest praktykiem , a nie teoretykiem"

O.Matysek

PUP

"Szkolenie prowadzone bardzo profesjonalnie. Doskonałe przygotowanie merytoryczne prowadzącej. Wiadomości przekazane w bardzo jasny i przystępny sposób."

Z.Korniluk

Premont

Bardzo wysoki poziom. Będę polecać znajomym. I.Łuczak Agromor

X