Dzień I
I. Księgi rachunkowe
1. Zasady prowadzenia ksiąg rachunkowych
2. Konta do ewidencji zdarzeń
2.1. Konta syntetyczne i analityczne
2.2. Konta pozabilansowe
2.3. Obroty i salda kont
3. Zasady ujęcia na kontach
4. Dane z ksiąg rachunkowych do rozliczeń podatkowych i do bilansu
5. Sprawozdanie finansowe – wyjaśnienie pojęcia, elementy
II. Ewidencja zdarzeń związanych ze środkami pieniężnymi, zadania, ćwiczenia
1. Konta środków pieniężnych
2. Zapłata z kasy, z rachunku bankowego
3. Zapłata wekslem
4. Założenie i likwidacja lokaty
Dzień II.
I. Ewidencja zdarzeń związanych z majątkiem trwałym
1. Zakup i sprzedaż środka trwałego
2. Darowizna środka trwałego
3. Wartości niematerialne i prawne (rodzaje), ewidencja
4. Zadanie inwestycyjne – ewidencja księgowa kosztów i rozliczenia zadania
5. Środki trwałe w budowie zaniechane i wstrzymane
6. Likwidacja środka trwałego
7. Likwidacja wartości niematerialnej i prawnej
8. Zakup nieruchomości inwestycyjnej
9. Niedobory i nadwyżki środków trwałych
10.Utrata wartości trwałych rzeczowych składników majątku
11.Źródła finansowania środka trwałego – sposób ujęcia
Dzień III
I. Rozrachunki z pracownikami – ewidencja
1. Zaliczki dla pracowników
2. Rozliczenie zaliczek
3. Wynagrodzenia dla pracowników
4. Narzuty na wynagrodzenia
II. Rozrachunki z kontrahentami w złotych i w walucie obcej – ewidencja
1. Konta zespołu „2” do rozrachunków z kontrahentami
2. Należności
3. Zobowiązania
4. Przeliczenie należności i zobowiązań w walucie obcej – zasady, ewidencja
5. Rozrachunki publicznoprawne
5.1. Podatek VAT
5.2. Podatek PCC
5.3. Podatek dochodowy
5.4. Składki ZUS
5.5. Cło
Dzień IV
I. Rzeczowy majątek obrotowy
1. Zakup towarów, materiałów
2. Wydanie materiałów do produkcji
3. Sprzedaż towarów
II. Wytworzenie produktów
1. Koszty wytworzenia
2. Przyjęcie wyrobów do magazynu
3. Wydanie wyrobów z magazynu
4. Sprzedaż wyrobów, towarów, materiałów
5. Utrata wartości
Dzień V
I. Kapitały jednostki – definicje, ewidencja
1. Kapitał podstawowy
2. Inne kapitały
3. Zakładowy Fundusz Świadczeń Socjalnych
II. Rezerwy
1. Zasady ewidencji i przykłady
2. Zaliczki przekazane
2.1. Na środki trwałe
2.2. Na wartości niematerialne i prawne
2.3. Na materiały, towary, wyroby gotowe
3. Zapłata z góry i przychody – udokumentowanie i ewidencja
3.1. Przychody ze sprzedaży towarów
3.2. Przychody ze sprzedaży wyrobów
3.3. Przychody ze sprzedaży materiałów
3.4. Przychody ze sprzedaży usług
3.5. Zaliczki otrzymane
3.6. Zapłata przed wydaniem
Szkolenie kierowane do osób zainteresowanych rozwojem i budowaniem kariery w obszarze finansowo – księgowym, dla przedsiębiorców chcących samodzielnie prowadzić swoje rozrachunki, asystentów księgowych, osób, którym w codziennej pracy niezbędna jest wiedza z podstaw rachunkowości, zainteresowanych poszerzeniem kompetencji w zakresie wzmocnienia odpowiedzialności za prawidłowy obieg dokumentów i ich kontrolę, wykształceniem nawyku uporządkowania i dbałości o dokumenty.
Ekspert Akademii Kształcenia Kadr w zakresie rachunkowości, jest absolwentką Szkoły Głównej Handlowej. Na tej samej uczelni odbyła studia podyplomowe doradcy podatkowego. Ponadto jest autorką ponad dwustu artykułów zakresu rachunkowości, podatków i Międzynarodowych Standardów Rachunkowości. Jej artykuły były wydawane m.in. w „Rachunkowości”, „Gazecie Prawnej”, „Doradcy Podatnika”, „Monitorze księgowego”. Oprócz tego w jej dorobu są publikacje książkowe m.in. książka „Zakres odpowiedzialności, obowiązków i uprawnień głównego księgowego”.
Pani Genowefa Kawecka-Siuzdak przeprowadzała także audyty podatkowe i rachunkowe, udzielała konsultacji oraz zajmowała się pisaniem opinii podatkowych. Od prawie piętnastu lat zajmuje się szkoleniami dla głównych księgowych, księgowych, które łączą w sobie elementy rachunkowe i podatkowe. W polu zainteresowania autorki są zbieżności i różnice między prawem bilansowym i podatkowym. Te zainteresowania oraz zdobyte doświadczenia wykładowczyni mają wpływ na sposób prezentacji wykładów, które są prowadzone praktycznie, w oparciu o przepisy, interpretacje organów podatkowych, orzecznictwo sądowe, także protokoły pokontrolne Regionalnych Izb Obrachunkowych.
Opinie po szkoleniach Eksperta:
"Fantastyczna prowadząca z olbrzymia wiedzą i umiejetnością przekazu."
"Kolejne szkolenie z panią Kawecką - Siuzdak oceniam na 6+"
"Szkolenie o wysokim poziomie merytorycznym. Przeprowadzone w miłej i sympatycznej atmosferze. Wykładowca bardzo dobrze przygotowany. Wszelkei materiały opracowane na podstawie bieżacych przepisów i interpretacji."
"Szkolenie rzetelne, fachowe, rzeczowe. Osoba wykładowcy:duży zasób wiedzy, umiejętnie i ze zrozumieniem. Atrakcyjne materiały informacyjne."
"Szkolenie-rewelacyjne.Byłam na wielu szkoleniach i to szkolenie wywarło na mnie największe jak do tej pory wrażenie,oczywiście bardzo pozytywne.Prowadzone w sposób konkretny,zrozumiały,profesjonalny.Atmosfera bardzo przyjazna.Brak zastrzeżeń z mojej strony.Materiały przydatne i profesjonalne.Jeżeli tylko będę miała taką możliwość to skorzystam z kolejnych propozycji z tą osobą prowadzącą."
"Pod wzgledem merytorycznym bardzo atrakcyjny wykład,atrakcyjne materiały,przykłady zdarzeń(operacji finansowych)".
"Polecam to szkolenie ze wzgledu na profesjonalizm osoby prowadzącej i ogromny zakres materiałów informacyjnych."
"Bardzo merytorycznie i dogłębnie ujęte problemy dot.funkcjonowania środków trwałych w przedsiębiorstwie-z uwzględnieniem aspektu księgowania zdarzeń gospodarczych.Przyjemny kontakt z Panią prowadzącą szkolenie".
"Jestem pod dużym wrażeniem merytorycznym przeprowadzonego szkolenia,poruszane tematy trafnie dobrane do potrzeb.Bardzo obrazowo przedstawiona podstawa prawna zagadnienia."
"Zajęcia prowadzone konkretnie i rzeczowo,a zarazem szczegółowa prezentacja zagadnień,które zostały poparte wieloma przykładami -co ułatwia zrozumienie tematu."
"Dokładnie przedstawione interpretacje wyroków sądowych,doskonały kontakt ze słuchaczem,dokładna analiza i ocena wszystkich zagadnień,bardzo duża i obszerna ilość materiałów,otwarty,komunikatywny wykładowca."
"Szkolenie prowadzone przez kompetentnego wykładowcę,dobre materiały szkoleniowe".
"Szkolenie prowadzone bardzo rzeczowo i profesjonalnie. Wszelkie omawiane zagadnienia poparte przykładami. Wykładowca zwracał uwagę na błedy popełniane przez podatników. Bardzo czytelne i dobrze przygotowane materiały szkoleniowe. Fachowe porady i wskazóki do wykorzystania w pracy".
"Szkolenie atrakcyjne pod względem merytorycznym, atrakcyjne materiały, profesjonalizm osoby prowadzącej.Polecam!"
Koszt uczestnictwa:
• jednej osoby 1890 plus 23% VAT, razem 2324.7
• kolejnych osób - prosimy o kontakt
Promocje i rabaty nie łączą się.
Uwaga: Na szkolenie można pozyskać dofinansowanie z Krajowego Funduszu Szkoleniowego lub z Bazy Usług Rozwojowych,
1. (BUR) Na usługi zamieszczone w Bazie Usług Rozwojowych mikro, mały lub średni przedsiębiorca pozyska dofinansowanie w ramach Regionalnych Programów Operacyjnych (RPO), którymi zarządzają poszczególne Urzędy Marszałkowskie (Instytucje Zarządzające RPO). https://serwis-uslugirozwojowe.parp.gov.pl/dofinansowanie
Oferta AKK: https://uslugirozwojowe.parp.gov.pl/uslugi/search?SearchFilterView[podmiot_id]=21308
2. (KFS) Pracodawca starający się o dofinansowanie kosztów kształcenia ustawicznego musi wnieść wkład własny w wysokości 20% kosztów, zaś 80% kosztów kształcenia ustawicznego sfinansuje KFS. W przypadku mikroprzedsiębiorstwa, tj. pracodawcy zatrudniającego do 10 osób, ze środków KFS można sfinansować nawet 100% kosztów kształcenia ustawicznego. http://psz.praca.gov.pl/-/55453-krajowy-fundusz-szkoleniowy
Cena obejmuje:
• uczestnictwo w szkoleniu
• materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej (prezentacje PPT, pliki PDF, DOC, Excel)
• certyfikat ukończenia szkolenia w wersji elektronicznej (PDF)
Płatności:
• Prosimy realizować po otrzymaniu zaproszenia i faktury.
Harmongram:
termin realizacji: 4,5,15,16,17 marca
• 8.30-9.00 rejestracja oraz logowanie do systemu
• 9.00-10.30 szkolenie
• 10.30-11.00 przerwa
• 11.00-12.30 szkolenie
• 12.30-13.00 przerwa
• 13.00-14.30 szkolenie
Zapewniamy:
• 30 godz. lekcyjnych szkolenia
• szkolenie w czasie rzeczywistym
• bezpośredni kontakt z wykładowcą- wizualny, dźwiękowy, korespondencyjny (czat)
• możliwość uczestnictwa za pośrednictwem komputera, laptopa, smartfonu
• współdzielenie video, umożliwiaijące interakcję z ekspertem oraz innymi uczestnikami szkolenia
• zadawanie pytań w czasie rzeczywistym
Wymagania:
• posiadanie komputera, laptopa lub smartfonu z głośnikiem i mikrofonem(jeżeli chcesz zadawać pytania głosowo)
• dostęp do internetu, przeglądarka Mozilla Firefox, Google Chrome
• celem uzyskania jak nalepszej jakości prosimy zaktualizować przeglądarki do najnowszych wersji
Informacje:
• Tel. 601-955-320
• Fax. (46)8332636
• e-mail. biuro@akkonline.pl; www.akkonline.pl