ZAMKNIĘCIE ROKU W ASPEKCIE RACHUNKOWYM I PODATKOWYM
Dzień pierwszy
I. Jednostki zobligowane do sporządzenia sprawozdania finansowego
1. Podmioty zobligowane do sporządzenia sprawozdania finansowego – załączniki do ustawy o rachunkowości
2. Obowiązki kierownika jednostki – przygotowanie do zamknięcia
3. Wybór audytora
II. Koszty i przychody w księgach – problematyczne aspekty
– czas na analizę zapisów na kontach w aspekcie podatkowym i bilansowym
1. Różnice kursowe
1.1. Transakcje powodujące nie powodujące powstania różnic kursowych w prawie podatkowym
1.2. Rozliczanie podróży służbowych – wybrane problemy w przykładach
2. Poprawne ustalenie wartości początkowej środka trwałego z zakupu, leasingu
3. Samochód w firmie a koszty podatkowe
4. Koszty kreujące i nie kreujące kosztów wytworzenia środka trwałego w zestawieniu
5. Rozliczenie budowy środka trwałego
6. Weryfikacja stawek podatkowych
7. Koszty finansowania dłużnego w interpretacjach – wzór EBITDA
8. Usługi wyłączne z kosztów uzyskania przychodów – omówienie interpretacji i wzoru EBITDA
9. Koszty na przełomie roku, ewidencja, skutki podatkowe
III. Sprawozdanie finansowe – czynności
1. Testy na utratę wartości składnika aktywów – przykłady, ewidencja
1.1. Opisy aktualizujące należności – skutki podatkowe
1.2. Należności nieściągalne
1.3. Należności uprawdopodobnione
1.4. Należności przedawnione
2. Sprawdzenie kręgu kosztów
2.1. Ewidencja kosztów produkcji
2.2. Rozliczenie kosztów produkcji
3. Odpisy na zfśs – ewidencja, przykłady, skutki podatkowe
3.1. Osoby uwzględniane w opisie na zfśs
3.2. Wysokość odpisu na zfśś w 2020 r. i uzgodnienie sald
3.3. Aspekty problemowe, w tym zmiany w 2020 r.
4. Tworzenie rezerw – przykłady, ewidencja, skutki podatkowe
5. Błędy istotne i nieistotne, przykłady, ewidencja, skutki podatkowe
6. Poziom istotności – przykłady
7. Data uznania przychodu podatkowego, korekta przychodu na przełomie roku
8. Zaliczki dla kontrahentów– skutki podatkowe w wyjaśnieniach organów podatkowych
9. Sprawy sporne i sądowe - ewidencja, przykłady, zadania prawników
IV. Inwentaryzacja
1. Metody inwentaryzacji
2. Dotrzymanie terminów inwentaryzacji
3. Prawidłowe przeprowadzenie inwentaryzacji
4. Niedobór zawiniony i niezawiniony a koszt uzyskania przychodów
5. Kradzież składnika majątku - skutki podatkowe, ewidencja
6. Niedobory a podatek VAT (skutki)
7. Odszkodowanie za utracone składniki
8. Kompensata niedoborów (warunki, skutki, przykłady, ewidencja)
9. Ujęcie niedoborów i nadwyżek w księgach rachunkowych
Dzień drugi
ZAMKNIĘCIE ROKU W ASPEKCIE RACHUNKOWYM I PODATKOWYM
V. Wycena składników aktywów i pasywów
1. Ewidencja i wycena aktywów i pasywów
1.1. Skorygowana cena nabycia (liczenie przykłady ewidencji i wyceny)
1.2. Lokaty na przełomie roku (liczenie odsetek przykłady, ewidencja)
1.3. Wycena zobowiązań i należności, też w walutach (przykłady)
1.6. Wycena pozostałych składników aktywów i pasywów
2. Wycena składników aktywów i pasywów - brak kontynuacji (przykłady)
3. Podatek odroczony – zasady tworzenia, ewidencja, przykłady
VI. Ustalenie wyniku finansowego i sporządzenie sprawozdania finansowego
1. Ustalenie wyniku finansowego – przeksięgowanie sald kont
2. Wzory sprawozdań finansowych – załączniki do ustawy o rachunkowości – omówienie pozycji
3. Elementy sprawozdania finansowego – omówienie pozycji dla rodzajów podmiotów
4. Bilans i Rachunek zysków i strat – zasady sporządzania i możliwe nieprawidłowości
5. Sprawozdanie z działalności jednostki
5.1. Osoby odpowiedzialne za sporządzenie sprawozdania z działalności jednostki
5.2. Elementy sprawozdania finansowego jednostek mikro, małych i prowadzących pełną rachunkowości
6. Zatwierdzenie sprawozdania finansowego – zmiany w ustawie o rachunkowości
7. Podział wyniku finansowego (przykłady rachunkowe, skutki podatkowe)
8. Zamknięcie ksiąg rachunkowych
9. Przekazanie sprawozdania finansowego odpowiednim organom
10. Projektowane zmiana w ustawie o rachunkowości dotycząca sprawozdań finansowych przedsiębiorców
VII. Deklaracje i informacje roczne obowiązki podatników
1. Rodzaje deklaracji i informacji
2. Terminy złożenia
3. CIT-8 – ustalenie podstawy opodatkowania
VIII. Odpowiedzialność głównego księgowego i kierownika jednostki
Szkolenie adresowane jest do osób zajmujących się ewidencją księgową i podatkową w firmie, jak też do pracowników odpowiedzialnych za wycenę składników aktywów i pasywów, tworzenie rezerw, odpisów z tytułu utraty, podatku odroczonego, a przede wszystkim do głównych księgowych i księgowych.
Zwrócenie uwagi na problematyczne zagadnienia w prawie podatkowym. Autorka wyjaśnia rozbieżności między prawem podatkowym i bilansowym, a w konsekwencji prawidłowe ujęcie w księgach w aspekcie tych dwóch dziedzin prawa. Pomocne będą tutaj zestawienie w formie tabelarycznej, które otrzymują uczestnicy szkolenia. Na szkoleniu omawiane są czynności przygotowawcze do zamknięcia roku w aspekcie bilansowym i podatkowym, obowiązki kierownika jednostki, księgowego. W drugi dzień szkolenia poświęcony jest w całości na poprawne sporządzenie sprawozdania finansowego i zamknięcie ksiąg oraz przekazanie do urzędów odpowiednich deklaracji i informacji podatkowych.
Szkolenie prowadzone jest w sposób praktyczny. Ekspert zwraca uwagę na ewentualne błędy w ewidencji księgowej i podatkowej oraz przy konstrukcji sprawozdania finansowego. Szczególny akcent położony jest na wyjaśnienia organów podatkowych i zasady sporządzenia sprawozdania finansowego. Na szkoleniu zaprezentowane zostaną przykłady, omówione zagadnienia problematyczne. Poruszone zostaną m.in. unormowania zawarte w rozporządzeniu w sprawie klasyfikacji środków trwałych, Standardzie nr 11 Środki trwałe. Uczestnicy otrzymują prezentację oraz materiały dodatkowe (interpretacje organów podatkowych, wyroki NSA i inne).
Ekspert Akademii Kształcenia Kadr w zakresie rachunkowości, jest absolwentką Szkoły Głównej Handlowej. Na tej samej uczelni odbyła studia podyplomowe doradcy podatkowego. Ponadto jest autorką ponad dwustu artykułów zakresu rachunkowości, podatków i Międzynarodowych Standardów Rachunkowości. Jej artykuły były wydawane m.in. w „Rachunkowości”, „Gazecie Prawnej”, „Doradcy Podatnika”, „Monitorze księgowego”. Oprócz tego w jej dorobu są publikacje książkowe m.in. książka „Zakres odpowiedzialności, obowiązków i uprawnień głównego księgowego”.
Pani Genowefa Kawecka-Siuzdak przeprowadzała także audyty podatkowe i rachunkowe, udzielała konsultacji oraz zajmowała się pisaniem opinii podatkowych. Od prawie piętnastu lat zajmuje się szkoleniami dla głównych księgowych, księgowych, które łączą w sobie elementy rachunkowe i podatkowe. W polu zainteresowania autorki są zbieżności i różnice między prawem bilansowym i podatkowym. Te zainteresowania oraz zdobyte doświadczenia wykładowczyni mają wpływ na sposób prezentacji wykładów, które są prowadzone praktycznie, w oparciu o przepisy, interpretacje organów podatkowych, orzecznictwo sądowe, także protokoły pokontrolne Regionalnych Izb Obrachunkowych.
Opinie po szkoleniach Eksperta:
"Fantastyczna prowadząca z olbrzymia wiedzą i umiejetnością przekazu."
"Kolejne szkolenie z panią Kawecką - Siuzdak oceniam na 6+"
"Szkolenie o wysokim poziomie merytorycznym. Przeprowadzone w miłej i sympatycznej atmosferze. Wykładowca bardzo dobrze przygotowany. Wszelkei materiały opracowane na podstawie bieżacych przepisów i interpretacji."
"Szkolenie rzetelne, fachowe, rzeczowe. Osoba wykładowcy:duży zasób wiedzy, umiejętnie i ze zrozumieniem. Atrakcyjne materiały informacyjne."
"Szkolenie-rewelacyjne.Byłam na wielu szkoleniach i to szkolenie wywarło na mnie największe jak do tej pory wrażenie,oczywiście bardzo pozytywne.Prowadzone w sposób konkretny,zrozumiały,profesjonalny.Atmosfera bardzo przyjazna.Brak zastrzeżeń z mojej strony.Materiały przydatne i profesjonalne.Jeżeli tylko będę miała taką możliwość to skorzystam z kolejnych propozycji z tą osobą prowadzącą."
"Pod wzgledem merytorycznym bardzo atrakcyjny wykład,atrakcyjne materiały,przykłady zdarzeń(operacji finansowych)".
"Polecam to szkolenie ze wzgledu na profesjonalizm osoby prowadzącej i ogromny zakres materiałów informacyjnych."
"Bardzo merytorycznie i dogłębnie ujęte problemy dot.funkcjonowania środków trwałych w przedsiębiorstwie-z uwzględnieniem aspektu księgowania zdarzeń gospodarczych.Przyjemny kontakt z Panią prowadzącą szkolenie".
"Jestem pod dużym wrażeniem merytorycznym przeprowadzonego szkolenia,poruszane tematy trafnie dobrane do potrzeb.Bardzo obrazowo przedstawiona podstawa prawna zagadnienia."
"Zajęcia prowadzone konkretnie i rzeczowo,a zarazem szczegółowa prezentacja zagadnień,które zostały poparte wieloma przykładami -co ułatwia zrozumienie tematu."
"Dokładnie przedstawione interpretacje wyroków sądowych,doskonały kontakt ze słuchaczem,dokładna analiza i ocena wszystkich zagadnień,bardzo duża i obszerna ilość materiałów,otwarty,komunikatywny wykładowca."
"Szkolenie prowadzone przez kompetentnego wykładowcę,dobre materiały szkoleniowe".
"Szkolenie prowadzone bardzo rzeczowo i profesjonalnie. Wszelkie omawiane zagadnienia poparte przykładami. Wykładowca zwracał uwagę na błedy popełniane przez podatników. Bardzo czytelne i dobrze przygotowane materiały szkoleniowe. Fachowe porady i wskazóki do wykorzystania w pracy".
"Szkolenie atrakcyjne pod względem merytorycznym, atrakcyjne materiały, profesjonalizm osoby prowadzącej.Polecam!"
Koszt uczestnictwa:
• jednej osoby 698 plus 23% VAT, razem 858.54
• kolejnych osób - prosimy o kontakt
Promocje i rabaty nie łączą się.
Uwaga: Na szkolenie można pozyskać dofinansowanie z Krajowego Funduszu Szkoleniowego lub z Bazy Usług Rozwojowych,
1. (BUR) Na usługi zamieszczone w Bazie Usług Rozwojowych mikro, mały lub średni przedsiębiorca pozyska dofinansowanie w ramach Regionalnych Programów Operacyjnych (RPO), którymi zarządzają poszczególne Urzędy Marszałkowskie (Instytucje Zarządzające RPO). https://serwis-uslugirozwojowe.parp.gov.pl/dofinansowanie
Oferta AKK: https://uslugirozwojowe.parp.gov.pl/uslugi/search?SearchFilterView[podmiot_id]=21308
2. (KFS) Pracodawca starający się o dofinansowanie kosztów kształcenia ustawicznego musi wnieść wkład własny w wysokości 20% kosztów, zaś 80% kosztów kształcenia ustawicznego sfinansuje KFS. W przypadku mikroprzedsiębiorstwa, tj. pracodawcy zatrudniającego do 10 osób, ze środków KFS można sfinansować nawet 100% kosztów kształcenia ustawicznego. http://psz.praca.gov.pl/-/55453-krajowy-fundusz-szkoleniowy
Cena obejmuje:
• uczestnictwo w szkoleniu
• materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej (prezentacje PPT, pliki PDF, DOC, Excel)
• certyfikat ukończenia szkolenia w wersji elektronicznej (PDF)
Płatności:
• Prosimy realizować po otrzymaniu zaproszenia i faktury.
Harmonogram:
• 8.30-9.00 rejestracja oraz logowanie do systemu
• 9.00-10.30 szkolenie
• 10.30-11.00 przerwa
• 11.00-12.30 szkolenie
• 12.30-13.00 przerwa
• 13.00-14.30 szkolenie
Zapewniamy:
• 12 godz. lekcyjnych szkolenia
• szkolenie w czasie rzeczywistym
• bezpośredni kontakt z wykładowcą- wizualny, dźwiękowy, korespondencyjny (czat)
• możliwość uczestnictwa za pośrednictwem komputera, laptopa, smartfonu
• interakcję z ekspertem oraz innymi uczestnikami szkolenia
• zadawanie pytań w czasie rzeczywistym
Wymagania:
• posiadanie komputera, laptopa lub smartfonu z głośnikiem i mikrofonem(jeżeli chcesz zadawać pytania głosowo)
• dostęp do internetu, przeglądarka Mozilla Firefox, Google Chrome
• celem uzyskania jak najlepszej jakości prosimy zaktualizować przeglądarki do najnowszych wersji
Informacje:
• Tel. 601-955-320
• Fax. (46)8332636
• e-mail. biuro@akkonline.pl; www.akkonline.pl