Koszyk
Twój koszyk jest pusty
Kontakt online
E-mail
Województwo
Stanowisko
Wiadomość
Facebook

Bilans 2020 - Zamknięcie roku 2020 w aspekcie podatkowym i rachunkowym.

X

JPK po zmianach od dnia 1 stycznia 2021 r. (szkolenie zdalne)
NowośćPromocja

Miejsce: online

Termin: 2021-02-09 - 2021-02-09

Prowadzący: Wojciech Safian

Czas trwania: 6 h

Cena: 360 PLN (399 PLN) + 23% VAT
cena first minute-obowiązuje do 2 lutego

Część I. Omówienie zmian

1.    Zagadnienia ogólne
a)    co zastąpi nowy JPK?
b)    czego nie zastąpi nowy JPK?
c)    kiedy JKP_V7M a kiedy JPK_V7K?
d)    sposób składania i podpisywania nowego JPK

2.    Zakres nowego JPK - część deklaracyjna
a)    dane podstawowe
b)    jakie dane niezbędne do obliczenia wysokości podatku należnego?
c)    jakie dane niezbędne do obliczenia wysokości podatku naliczonego?
d)    dane niezbędne do ustalenia wysokości podatku lub zwrotu podatku?
e)    w jaki sposób wnioskować o zwrot przyspieszony?
f)    dodatkowe oznaczenia dotyczące rozliczeń

3.    Zakres nowego JPK - część ewidencyjna
a)    dane ogólne
b)    dane niezbędne do rozliczenia rejestru sprzedaży (VAT należnego)
c)    co to są kody GTU i kiedy należy je podawać?
d)    oznaczenia dodatkowe (TP, MPP itd.)
e)    dokumenty wewnętrzne, rejestry z kas fiskalnych i faktury "paragonowe"
f)    dane niezbędne do rozliczenia rejestru zakupów (VAT naliczonego)
g)    faktury VAT RR

Część II. Zasady wypełniania nowych plików JPK

1.    Podstawowe zasady "poruszania się" po JPK
2.    Schemat główny - struktura i jej opis
3.    Element nagłówek - struktura i jej opis struktury
4.    Podmiot1
5.    Część ewidencyjna – VAT należny:
a)    struktura ewidencji w zakresie podatku należnego od pola LpSprzedazy do pola TypDokumentu;
b)    struktura ewidencji w zakresie podatku należnego od pola GTU_01 do pola GTU_13;
c)    struktura ewidencji w zakresie podatku należnego od pola SW do pola MPP (z uwzględnieniem nowego załącznika nr 15 – zmiana od 01.01.2021 r.);
d)    struktura ewidencji w zakresie podatku należnego od pola KorektaPodstawyOpodt do pola SprzedazVAT_Marza;
e)    struktura sum kontrolnych dla ewidencji w zakresie podatku należnego dla JPK_V7M i JPK_V7K.

6.    Część ewidencyjna – VAT naliczony:
a)    struktura ewidencji w zakresie podatku naliczonego od pola LpZakupu do pola IMP;
b)    struktura ewidencji w zakresie podatku naliczonego (od pola K_40 do pola ZakupVAT_Marza);
c)    struktura sum kontrolnych dla ewidencji w zakresie podatku naliczonego dla JPK_V7M i JPK_V7K.

7.    Część deklaracyjna:
a)    pola P_10 do pola P_38;
b)    pola P_39 do pola P_48;
c)    pola P_49 do pola P_62;
d)    pola P_49 do pola P_ORDZU;
e)    struktura Pouczenia.

8.    Korygowanie nowego JPK:
a)    korekty z własnej inicjatywy,
b)    korekty wskutek czynności sprawdzających organu,
c)    korekty okresów sprzed nowelizacji - które struktury stosować?
d)    korygowanie JPK po nowemu – które pola nowego JPK należy wypełnić?
e)    jak korygować część ewidencyjną
f)    kara 500 zł za każdy błąd w JPK,
g)    kara 500 zł za każdy błąd vs dodatkowe zobowiązanie podatkowe,

9.    Nowe sankcje w KKS.

Część III. Przykłady

1.    Złożenie pierwotnego pliku JPK_VAT7M (deklaracja i ewidencja).
2.    Złożenie pierwotnego pliku JPK_VAT7K (za dwa pierwsze miesiące).
3.    Złożenie pierwotnego pliku JPK_VAT7K (za trzeci miesiąc kwartału).
4.    Korekta ewidencji w JPK_V7M.
5.    Korekta deklaracji w JPK_V7M.
6.    Korekta deklaracji w JPK_V7K za dwa pierwsze miesiące.
7.    Korekta ewidencji w JPK_V7K za trzeci miesiąc.
8.    Korekta deklaracji w JPK_V7K za trzeci miesiąc.
9.    „Pusta deklaracja”.
10.    Ulga na złe długi (art. 89a) – korekta zmniejszająca podstawę i VAT należny.
11.    Ulga na złe długi (art. 89a) – korekta wtórna (zwiększająca).
12.    VAT marża – turystyka.
13.    VAT marża - towary używane.


Część IV. Wybrane problemy

1.    Faktury imienne w JPK
2.    Faktury uproszczone w JPK:
a)    od dnia 01.10.2020 r. do dnia 31.12.2020 r.
b)    od dnia 01.01.2021 r. do dnia 30.06.2021 r.
c)    od dnia 01.07.2021 r.
3.    Dostępne sposoby poradzenia sobie z najbardziej problematycznymi aspektami raportowania: TP, MPP, GTU:
a)    analiza z perspektywy wewnętrznego działu księgowego,
b)    analiza z perspektywy biura rachunkowego,
4.    Jak ujmować faktury korygujące VAT należny w świetle zmian, które weszły w życie od dnia 1 stycznia 2021 r.? (pakiet SLIM VAT) – ćwiczenie,
5.    Jak ujmować faktury korygujące VAT naliczony w świetle zmian, które weszły w życie od dnia 1 stycznia 2021 r.? (pakiet SLIM VAT) – ćwiczenie.
6.    Panel dyskusyjny/odpowiedzi na problemy związane z raportowaniem zgłoszone przez Uczestników.

- główni księgowi oraz pracownicy działów księgowych i podatkowych firm, instytucji finansowych, urzędów

- dyrektorzy finansowi

- pracownicy biur rachunkowych

- wolne zawody (radcowie prawni, adwokaci)

- inne osoby chcące poszerzyć swoją wiedzę i umiejętności

Od dnia 1 października 2020 r. weszły w życie fundamentalne zmiany w podatku VAT dotyczące deklarowania oraz ewidencjonowania tego podatku. Zmiany te sprowadzały się do  połączenia ewidencji JPK z deklaracjami VAT w nowe struktury logiczne: JPK_V7M i JPK_V7K oraz istotnego rozszerzenia zakresu raportowanych informacji.  Co ważne, wraz ze zmianą struktury wprowadzone zostały także nowe zasady korygowania podatku oraz sankcje karnoskarbowe za naruszenie nowych obowiązków. Niniejsze szkolenie stanowi niejako podsumowanie pierwszych miesięcy funkcjonowania nowego JPK, z uwzględnieniem zmian, które  weszły w życie od dnia 1 stycznia 2021 r. W trakcie szkolenia uczestnicy mogą zadawać pytania prowadzącemu na nurtujące ich kwestie

- kompleksowe omówienie zasad sporządzania i raportowania JPK połączone z analizą poszczególnych pól, w tym GTU oraz oznaczeń szczególnych (m.in. SW i TP)
- praktyczne wskazówki
- przykłady z praktyki wykładowcy
- interaktywna formuła

Wojciech Safian


Ekspert Akademii Kształcenia Kadr,  doradca podatkowy (nr wpisu 12 914). Doświadczenie zawodowe zdobywał w jednej z największych kancelarii doradztwa podatkowego w Polsce, gdzie - jako wicedyrektor poznańskiego biura - odpowiadał za nadzór nad realizacją zleceń dla stałych Klientów, przeprowadzanie i koordynowanie audytów podatkowych, reprezentowanie klientów przed organami podatkowymi oraz sądami administracyjnymi. Autor publikacji z zakresu prawa podatkowego m.in. w „Biuletynie ISP”, „Doradcy podatkowym” oraz „Przeglądzie Orzecznictwa Podatkowego”. Współautor komentarza do ustawy VAT. Uznany wykładowca, szkoleniowiec – w jego szkoleniach udział wzięło ponad 3000 osób.

Opinie uczestników po szkoleniach eksperta:

"Bardzo dobre szkolenie, wyczerpujący temat. Pan prowadzący posiada ogromna wiedzę, a także umiejętności jej przekazania. Wyczerpująco odpowiada na każde zadane pytanie."

"Uzyskałam odpowiedź na swoje pytania w sposób rzetelny i merytoryczny."

"Prowadzący jest osobą bardzo komunikatywną , otwartą, pełną wiedzy fachowej,  specjalistą w swojej branży. Przedstawia wiadomości w sposób jasny i zrozumiały oraz na przykładach."

"Merytorycznie i przykłady z życia sprawiły , ze szkolenie było bardzo pomocne w przyswojeniu aktualnej wiedzy podatkowej."

"Szkolenie podobało mi się , Pan przeprowadził je teoretycznie i praktycznie, odpowiedział na moje pytania."

"Szkolenie odbyło się profesjonalnie, zostały wyjaśnione wszystkie niepewne elementy dot. wiedzy podatkowej oraz zmian jakie weszły i nadejdą."

"Szkolenie było przedstawione w przejrzysty sposób dodatkowe materiały zawierają informacje prawne do których można wrócić oraz na które można się powołać."

" Szkolenie zostało przygotowane bardzo dobrze. Wykładowca posiada bardzo dużą wiedzę, umiejętnie ją przekazuje. Zajęcia prowadzone w sposób ciekawy. Szkolenie jako całość zostało przygotowane w sposób profesjonalny. Polecam!!!"

"Bardzo polecam szkolenie. Świetny prowadzący, który rzetelnie przedstawił obecne zmiany w związku z wejściem nowej struktury JPK_V7M."

Koszt uczestnictwa:

• jednej osoby 360 plus 23% VAT, razem 442.8
• kolejnych osób - prosimy o kontakt

Promocje i rabaty nie łączą się.

Uwaga: Na szkolenie można pozyskać dofinansowanie z Krajowego Funduszu Szkoleniowego lub z Bazy Usług Rozwojowych,

1. (BUR) Na usługi zamieszczone w Bazie Usług Rozwojowych mikro, mały lub średni przedsiębiorca pozyska dofinansowanie w ramach Regionalnych Programów Operacyjnych (RPO), którymi zarządzają poszczególne Urzędy Marszałkowskie (Instytucje Zarządzające RPO). https://serwis-uslugirozwojowe.parp.gov.pl/dofinansowanie

Oferta AKK: https://uslugirozwojowe.parp.gov.pl/uslugi/search?SearchFilterView[podmiot_id]=21308

2. (KFS) Pracodawca starający się o dofinansowanie kosztów kształcenia ustawicznego musi wnieść wkład własny w wysokości 20% kosztów, zaś 80% kosztów kształcenia ustawicznego sfinansuje KFS. W przypadku mikroprzedsiębiorstwa, tj. pracodawcy zatrudniającego do 10 osób, ze środków KFS można sfinansować nawet 100% kosztów kształcenia ustawicznego. http://psz.praca.gov.pl/-/55453-krajowy-fundusz-szkoleniowy

Cena obejmuje:

• uczestnictwo w szkoleniu
• materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej (prezentacje PPT, pliki PDF, DOC, Excel)
• certyfikat ukończenia szkolenia w wersji elektronicznej (PDF)

Płatności:

• Prosimy realizować po otrzymaniu zaproszenia i faktury.

Harmongram:

•   8.30-9.00 rejestracja oraz logowanie do systemu
•   9.00-10.30 szkolenie
• 10.30-11.00 przerwa
• 11.00-12.30 szkolenie
• 12.30-13.00 przerwa
• 13.00-14.30 szkolenie

Zapewniamy:

• 6 godz. lekcyjnych szkolenia
• szkolenie w czasie rzeczywistym
• bezpośredni kontakt z wykładowcą- wizualny, dźwiękowy, korespondencyjny (czat)
• możliwość uczestnictwa za pośrednictwem komputera, laptopa, smartfonu
• współdzielenie video, umożliwiaijące interakcję z ekspertem oraz innymi uczestnikami szkolenia
• zadawanie pytań w czasie rzeczywistym

Wymagania:

• posiadanie komputera, laptopa lub smartfonu z głośnikiem i mikrofonem(jeżeli chcesz zadawać pytania głosowo)
• dostęp do internetu, przeglądarka Mozilla Firefox, Google Chrome
• celem uzyskania jak nalepszej jakości prosimy zaktualizować przeglądarki do najnowszych wersji

Informacje:

• Tel. 601-955-320
• Fax. (46)8332636
• e-mail. biuro@akkonline.pl; www.akkonline.pl

06.04

2021

06.04

2021

06.04

2021

31.12

2021

31.12

2021

08.02

2021

03.03

2021

01.02

2021

10.03

2021

21.01

2021

E-mail znajomego

Twoje imię i nazwisko

Twój e-mail

X

"Wykładowca przygotowany, operujący ogromną wiedza, informacje przekazane w ciekawy i jasny sposób, organizacja szkolenia na wysokim poziomie, polecam"

" Wykładowca świetny - kompetentny i mega sympatyczny . Fantastyczna atmosfera".

B Zajączkowska

Lesaffre Polska

Szkolenie merytoryczne - dokładnie omówione zagadnienia, możliwość zadawania pytań na interesujące nas przykłądy dokumentacji. Prowadząca bardzo przejrzyście omawiała tematy przewidziane w szkoleniu.

I.Burak

Bomadek

"Zajęcia prowadzone konkretnie i rzeczowo, szczegółowa prezentacja poparta wieloma przykładami, co ułatwia zrozumienie tematu"

M. Czekalska

Megrez sp.z o.o.

Warsztaty prowadzone w sposób fachowy i atrakcyjny.

J. Popko

Probet Dasag

"Wybierając szkolenie kierowałam się tematem szkolenia, jednak na uwagę zasługuje osoba prowadząca szkolenie.Szkolenie dynamiczne, ciekawe , przy którym trudna tematyka szkolenia stała sie bardzo łatwym tematem."

M. Pietruk

Arbud

"Bardzo dobre szkolenie, wyczerpujący temat. Pan prowadzący posiada ogromna wiedzę, a także umiejętności jej przekazania. Wyczerpująco odpowiada na każde zadane pytanie."

„Szkolenie bardzo interesujące. Wykładowca odpowiadał wyczerpująco i zrozumiale na zadawane pytania i problemy. Wykładowca świetnie dostosował się do potrzeb słuchaczy odpowiednio modyfikując zakres tematyczny szkolenia.”

P. Garbarczyk"

P-stwo Kom.l

"Szkolenie bardzo interesujące, ciekawie prowadzone z ujęciem przykładów z życia codziennego."

E.Kuśniewska

ŚDS

"Szkolenie było prowadzone w sposób interesujący , na wysokim poziomie merytorycznym. Szczególnie należy podkreślić liczne przykłady praktyczne zamówień i zastosowane orzecznictwo zaprezentowane przez wykładowcę."

Marek Borowicki

Urząd Marszałkowski

X