Koszyk
Twój koszyk jest pusty
Kontakt online
E-mail
Województwo
Stanowisko
Wiadomość
Facebook

Nowy Polski ład, Zmiany VAT, CIT-PIT

Karpacz 14-17.12.2021r.

 

X

Estoński CIT po zmianach w Nowym Ładzie. (szkolenie zdalne)
NowośćPromocja

Miejsce: online

Termin: 2021-12-16 - 2021-12-16

Prowadzący: Wojciech Safian

Czas trwania: 6 h

Cena: 449 PLN (499 PLN) + 23% VAT
cena first minute-obowiązuje do 9 grudnia

Estoński CIT – rewolucja w opodatkowaniu

1.    Estoński CIT zagadnienia wstępne:
1)    istota rozwiązania polskiego: model pełny (ryczałt od dochodów spółek),
2)    istota rozwiązania polskiego: model hybrydowy.

2.    Ryczałt od dochodów spółek – kto może stosować?
1)    podmioty wyłączone ustawowo,
2)    kryteria, które musi spełniać spółka, żeby skorzystać z ryczałtu po zmianach wprowadzonych, Podatkowym Nowym Ładem,
3)    restrukturyzacja, fuzje i przejęcia a prawo do ryczałtu.

3.    Wybór ryczałtu:
1)    wybór ryczałtu przez podatnika,
2)    oświadczenia wspólników,
3)    wzory zawiadomień i oświadczeń,
4)    szczególne obowiązki w księgach,
5)    wyrównanie wyniku finansowego i podatkowego,
6)    szczególna kategoria przychodu i kosztu podatkowego,
7)    tzw. "dochód z przekształcenia",
8)    raportowanie szczególnych kategorii przychód i kosztów oraz termin zapłaty,
9)    przekształcenie os. fizycznej w spółkę, a rozliczenia związane z "wejściem" w ryczałt.

4.    Rok podatkowy na ryczałcie i okres opodatkowania:
1)    rok podatkowy na ryczałcie,
2)    okres opodatkowania ryczałtem,
3)    automatyczna prolongata.

5.    Zdarzenia powodujące obowiązek zapłaty ryczałtu, terminy zapłaty i deklarowania:
1)    podzielone zyski i ukryte straty,
2)    nieujawnione operacje gospodarcze,
3)    ukryte zyski,
4)    zmiana wartości składników majątku,
5)    wypracowane vs konsumowane zyski,
6)    terminy zapłaty,
7)    termin raportowania.

6.    Efektywność podatkowa ryczałtu:
1)    stawki ryczałtu,
2)    opodatkowanie wspólników,
3)    odliczenia wspólników,
4)    efektywność na przykładach.

7.    Przesłanki powodujące utratę prawa do opodatkowania ryczałtem.

8.    Pozostałe zagadnienia związane z ryczałtem od dochodów spółek
1)    szczególne zasady przedawnienia zobowiązań podatkowych,
2)    wyłączenie obowiązku raportowania MDR w odniesieniu do spółek „ryczałtowych”,
3)    KKS: uchybienie obowiązkowi składania oświadczeń.
 
9.    Model hybrydowy (uproszczony):
1)    odpisy na fundusz inwestycyjny jako koszty uzyskania przychodów,
2)    przesłanki skorzystania,
3)    wymogi dotyczące tworzenia funduszu,
4)    cele inwestycyjne objęte preferencją,
5)    refundacja wydatków a odpisy na fundusz,
6)    zaprzestanie spełniania warunków do korzystania z modelu hybrydowego,
7)    skutki wydatkowania niezgodnego z wymogami ustawy,
8)    odpisy na fundusz inwestycyjna a amortyzacja,
9)    opodatkowanie ryczałtem a utworzenie funduszu inwestycyjnego.

-    właściciele firm
-    główne księgowe oraz pracownicy działów księgowych firm
-    pracownicy biur rachunkowych
-    wolne zawody (radcowie prawni, adwokaci)
-    inne osoby chcące poszerzyć swoją wiedzę i umiejętności

Od dnia 1 stycznia 2022 r. wejdzie w życie szereg zmian podatkowych w ramach tzw. Podatkowego Nowego Ładu. Zmiany te przemodelują sposób oraz wysokość opodatkowania praktycznie każdego podatnika. Tak istotne zmiany niemalże obligują do dokładniejszego przyjrzenia się szczególnemu modelowi opodatkowania jakim jest ryczałt od przychodów spółek, określany mianem „estońskiego CITu”. Dodatkowym argumentem przemawiającym za szczegółowym przeanalizowaniem tego zagadnienia jest szereg zmian, które dotknęły to rozwiązanie w ramach Podatkowego Nowego Ładu istotnie  zwiększając jego atrakcyjność w porównaniu do klasycznego modelu rozliczeń.
Celem niniejszego szkolenia jest omówienie estońskiego CITu, tak abyście Państwo byli w stanie wykorzystać to rozwiązanie do efektywnego rozliczania podatkowego w swojej firmy lub u swoich Klientów, w tym także wykorzystać je przy reorganizowaniu działalności podmiotów powiązanych.

-    kompleksowe i wyczerpujące omówienie zmian
-    przygotowanie do wdrożenia rozwiązań w firmie
-    praktyczne wskazówki
-    dygresje z praktyki wykładowcy
-    interaktywna formuła

Wojciech Safian


Ekspert Akademii Kształcenia Kadr,  doradca podatkowy (nr wpisu 12 914). Doświadczenie zawodowe zdobywał w jednej z największych kancelarii doradztwa podatkowego w Polsce, gdzie - jako wicedyrektor poznańskiego biura - odpowiadał za nadzór nad realizacją zleceń dla stałych Klientów, przeprowadzanie i koordynowanie audytów podatkowych, reprezentowanie klientów przed organami podatkowymi oraz sądami administracyjnymi. Autor publikacji z zakresu prawa podatkowego m.in. w „Biuletynie ISP”, „Doradcy podatkowym” oraz „Przeglądzie Orzecznictwa Podatkowego”. Współautor komentarza do ustawy VAT. Uznany wykładowca, szkoleniowiec – w jego szkoleniach udział wzięło ponad 3000 osób.

Opinie uczestników po szkoleniach eksperta:

"Szkolenie mocno merytoryczne, pełne przykładów, wiedza w pigułce. POLECAMY."
"Szkolenie było merytoryczne. Z uwagi na szeroki obszar tematy w zakresie podatku CIT były trafnie dobrane i omówione w sposób jasny z przedstawieniem przykładów co  na pewno w dużym stopniu pozwoliło przeanalizować stan faktyczny oraz indywidulaną ocenę swoich doświadczeń. Sposób przekazu pozwolił poszerzyć wiedzę podatkową."

"Dzięki ocena bardzo dobry +"

"Wszystko profesjonalnie rzeczowo dziękuję za szkolenie :)"

"Osoba prowadząca bardzo kompetentna. W przejrzysty sposób potrafiła przekazać często trudne zagadnienia. Wszystko zostało przedstawione na przykładach, które łatwiej pozwoliły zobrazować i zrozumieć temat."

"Bardzo dobre szkolenie, wyczerpujący temat. Pan prowadzący posiada ogromna wiedzę, a także umiejętności jej przekazania. Wyczerpująco odpowiada na każde zadane pytanie."

"Uzyskałam odpowiedź na swoje pytania w sposób rzetelny i merytoryczny."

"Prowadzący jest osobą bardzo komunikatywną , otwartą, pełną wiedzy fachowej,  specjalistą w swojej branży. Przedstawia wiadomości w sposób jasny i zrozumiały oraz na przykładach."

"Merytorycznie i przykłady z życia sprawiły , ze szkolenie było bardzo pomocne w przyswojeniu aktualnej wiedzy podatkowej."

"Szkolenie podobało mi się , Pan przeprowadził je teoretycznie i praktycznie, odpowiedział na moje pytania."

"Szkolenie odbyło się profesjonalnie, zostały wyjaśnione wszystkie niepewne elementy dot. wiedzy podatkowej oraz zmian jakie weszły i nadejdą."

"Szkolenie było przedstawione w przejrzysty sposób dodatkowe materiały zawierają informacje prawne do których można wrócić oraz na które można się powołać."

" Szkolenie zostało przygotowane bardzo dobrze. Wykładowca posiada bardzo dużą wiedzę, umiejętnie ją przekazuje. Zajęcia prowadzone w sposób ciekawy. Szkolenie jako całość zostało przygotowane w sposób profesjonalny. Polecam!!!"

"Bardzo polecam szkolenie. Świetny prowadzący, który rzetelnie przedstawił obecne zmiany w związku z wejściem nowej struktury JPK_V7M."

"Dziękuje bardzo za merytoryczne i dopasowane do potrzeb uczestników szkolenie."

Koszt uczestnictwa:

• jednej osoby 449 plus 23% VAT, razem 552.27
• kolejnych osób - prosimy o kontakt

Promocje i rabaty nie łączą się.

Uwaga: Na szkolenie można pozyskać dofinansowanie z Krajowego Funduszu Szkoleniowego lub z Bazy Usług Rozwojowych,

1. (BUR) Na usługi zamieszczone w Bazie Usług Rozwojowych mikro, mały lub średni przedsiębiorca pozyska dofinansowanie w ramach Regionalnych Programów Operacyjnych (RPO), którymi zarządzają poszczególne Urzędy Marszałkowskie (Instytucje Zarządzające RPO). https://serwis-uslugirozwojowe.parp.gov.pl/dofinansowanie

Oferta AKK: https://uslugirozwojowe.parp.gov.pl/uslugi/search?SearchFilterView[podmiot_id]=21308

2. (KFS) Pracodawca starający się o dofinansowanie kosztów kształcenia ustawicznego musi wnieść wkład własny w wysokości 20% kosztów, zaś 80% kosztów kształcenia ustawicznego sfinansuje KFS. W przypadku mikroprzedsiębiorstwa, tj. pracodawcy zatrudniającego do 10 osób, ze środków KFS można sfinansować nawet 100% kosztów kształcenia ustawicznego. http://psz.praca.gov.pl/-/55453-krajowy-fundusz-szkoleniowy

Cena obejmuje:

• uczestnictwo w szkoleniu
• materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej (prezentacje PPT, pliki PDF, DOC, Excel)
• certyfikat ukończenia szkolenia w wersji elektronicznej (PDF)

Płatności:

• Prosimy realizować po otrzymaniu zaproszenia i faktury.

Harmonogram:

•   8.30-9.00 rejestracja oraz logowanie do systemu
•   9.00-10.30 szkolenie
• 10.30-11.00 przerwa
• 11.00-12.30 szkolenie
• 12.30-13.00 przerwa
• 13.00-14.30 szkolenie

Zapewniamy:

• 6 godz. lekcyjnych szkolenia
• szkolenie w czasie rzeczywistym
• bezpośredni kontakt z wykładowcą- wizualny, dźwiękowy, korespondencyjny (czat)
• możliwość uczestnictwa za pośrednictwem komputera, laptopa, smartfonu
• interakcję z ekspertem oraz innymi uczestnikami szkolenia
• zadawanie pytań w czasie rzeczywistym

Wymagania:

• posiadanie komputera, laptopa lub smartfonu z głośnikiem i mikrofonem(jeżeli chcesz zadawać pytania głosowo)
• dostęp do internetu, przeglądarka Mozilla Firefox, Google Chrome
• celem uzyskania jak najlepszej jakości prosimy zaktualizować przeglądarki do najnowszych wersji

Informacje:

• Tel. 601-955-320
• Fax. (46)8332636
• e-mail. biuro@akkonline.pl; www.akkonline.pl

14.12

2021

14.12

2021

25.01

2022

Prawo pracy 2022 - dokumentacja, umowy, regulaminy, wynagrodzenia.

Wisła Szkolenie wyjazdowe Nowość Promocja

25.01

2022

25.01

2022

Przegląd Rachunkowy - Bilans 2021 , Kontrakty długoterminowe.

Wisła Szkolenie wyjazdowe Nowość Promocja

08.03

2022

Prawo pracy 2022 - dokumentacja, umowy, regulaminy, wynagrodzenia

Zakopane Szkolenie wyjazdowe Nowość Promocja

08.03

2022

Przegląd Rachunkowy - Bilans 2021 , Kontrakty długoterminowe.

Zakopane Szkolenie wyjazdowe Nowość Promocja

08.03

2022

Zmiany podatkowe 2022- przegląd zmian, nowy ład 2022,

Zakopane Szkolenie wyjazdowe Nowość Promocja

29.03

2022

31.12

2021

E-mail znajomego

Twoje imię i nazwisko

Twój e-mail

X

"Tak. Szkolenie przeprowadzono w sposb merytoryczny. Prowadzący w sposób rzeczowy wyjaśnił omawiane zagadnienia."

"Bardzo treściwe szkolenie, jasna i rzetelna interpretacja przepisów poparta wieloma przykładami"

"Szkolenie zawierało dużo praktycznych i merytorycznych treści z zakresu obowiązujących przepisów Prawa Pracy. Ważne było, że po każdym omówionym zagadnieniu uczestnik miał możliwość w zadawaniu pytań na omawiany temat."

"Szkolenie przebiegało bez żadnych zakłóceń. Było prowadzone w sposób bardzo zrozumiały, zgodnie z programem. Prowadzący szkolenie był punktualny, kompetentny z dużą wiedzą. Został omówiony cały zakres szkolenia, co jest bardzo ważne."

"Bardzo interesujące szkolenie, dobrze przygotowany wykładowca"

"Przejrzystość przekazanych treści."

"Bardzo wysoki poziom merytoryczny zajęć, organizacja szkolenia również na wysokim poziomie, bardzo duża wiedza prowadzącego zajęcia."

"Szkolenie przeprowadzone bardzo dobrze.Prowadzący w jasny i zrozumiały sposób omawiał poszczególne zagadnienia związane z tematyką szkolenia."

"Dzisiejsze szkolenie przybliżyło temat PPK. Prowadzący jest konkretny. Temat został wyczerpany."

"Szkolenie o wysokim poziomie merytorycznym. Przeprowadzone w miłej i sympatycznej atmosferze. Wykładowca bardzo dobrze przygotowany. Wszelkei materiały opracowane na podstawie bieżących przepisów i interpretacji."

X