Koszyk
Twój koszyk jest pusty
Kontakt online
E-mail
Województwo
Stanowisko
Wiadomość
Facebook

Nowy Polski ład, Zmiany VAT, CIT-PIT

Wisła 25-28.01.2021r.

 

X

Estoński CIT po zmianach w Nowym Ładzie. (szkolenie zdalne)
NowośćPromocja

Miejsce: online

Termin: 2022-01-31 - 2022-01-31

Prowadzący: Małgorzata Rzeszutek

Czas trwania: 6 h

Cena: 449 PLN (499 PLN) + 23% VAT
cena first minute-obowiązuje do 25 stycznia

I Zagadnienia ogólne w zakresie wdrożenia nowych regulacji
1.    Geneza regulacji i wskazanie podstaw prawnych, dlaczego estoński CIT jest traktowany jako forma wsparcia działalności inwestycyjnej?
2.    Wstępny opis rozwiązań, zawartych w nowej regulacji: opis dwóch alternatywnych rozwiązań (estoński CIT, jednorazowe zaliczenie w KUP wydatków inwestycyjnych)
3.    Estoński CIT a stosowanie jednoczesne innych preferencji podatkowych (zwolnienia podatkowe w ramach SSE, ulga B+R, IP Box)

II - Estoński CIT – szczegółowe omówienie zastosowania nowych regulacji
1.    Wskazanie podmiotów,  które mogą skorzystać z estońskiego CIT
2.    Zasady opodatkowania estońskim CIT.
- katalog dochodów do opodatkowania ryczałtem,
- wskazanie na symulacjach opodatkowania wg zasad dotychczasowych i zasad po nowemu
- jakie działania powinien podjąć podatnik, żeby zastosować estoński CIT, czy ma zawiadamiać o tym US?
3.    Estoński CIT a koszty niestanowiące kosztów uzyskania przychodów
4.    Kiedy powstanie zobowiązanie podatkowe przy estońskim CIT? Moment zapłaty podatku
5.    Warunki stosowania opodatkowania estońskim CIT – Jakie inwestycje w środki trwałe należy wykazać i kiedy? (grupy w KŚT włączone, grupy KŚT wyłączone; omówienie inwestycji we WNiP)
6.    Stawki estońskiego CIT (w tym zróżnicowanie stawek w zależności od wielkości podatników) oraz możliwość ich zmniejszenia
7.    Okres stosowania estońskiego CITu - okres minimalny, możliwość przedłużenia na jakich zasadach?
8.    Opodatkowanie estońskim CIT, a inne preferencje podatkowe (ulgi podatkowe, zwolnienia podatkowe, przyspieszona amortyzacja, hipotetyczne koszty finansowania dłużnego itp).
9.    Utrata prawa do stosowania estońskiego CIT: warunki utraty i jej konsekwencje, sytuacje, w których dochodzi do utraty prawa do stosowania estońskiego CITu,
10.  Instytucja domiaru w przypadku przekroczenia progu obrotów, uprawniającego do stosowania estońskiego CITu
11.  Obowiązki informacyjne i sprawozdawcze w ramach estońskiego CIT
12.  Opodatkowanie wspólników spółek opodatkowanych estońskim CIT - omówienie zmian w podatku dochodowym od osób fizycznych, co ze spółkami komandytowymi w zakresie wyboru estońskiego CIT?
13.  Jak wyglądają okresy przejściowe w przypadku podatników, powstałych w wyniku transakcji reorganizacyjnych w zakresie zastosowania estońskiego CIT?
14.  Rezygnacja z opodatkowania estońskim CIT - skutki podatkowe
15.  Strata podatkowa sprzed opodatkowania estońskim CIT - konsekwencje podatkowe , czy istnieje możliwość jej rozliczenia?
16.  Przedawnienie zobowiązań podatkowych z tytułu opodatkowania estońskim CIT - okresy przedawnienia

III Estoński CIT a inne obowiązki sprawozdawcze i sankcje
1.    Opodatkowanie estońskim CIT, a obowiązek dokonywania zgłoszeń w zakresie informowania o schematach podatkowych  (MDR), czy nadal obowiązuje?
2.    Nowy czyn zabroniony wprowadzany w kks, na czym ma polegać i kiedy przy estońskim CIT może mieć zastosowanie?
3.    Odpowiedzialność członków zarządu w zakresie nieprawidłowości w rozliczeniu estońskiego CIT, czy różni się od zasad ogólnych?

IV  Alternatywa do estońskiego CIT specjalny fundusz - jednorazowe zaliczenie do KUP wydatków na środki trwałe  - omówienie zasad działania.

V. Zasady funkcjonowania estońskiego CIT od 2022 roku według stanu na dzień szkolenia- rozszerzenie kręgu podmiotów, zmniejszenie ograniczeń i inne

Szkolenie dedykowane jest pracownikom działów księgowych podmiotów, rozliczających podatek CIT. Podczas szkolenia wskazujemy najważniejsze zmiany, które można będzie zastosować od 2021 i 2022 roku.

Przyjęcie estońskiego CIT w jednostce spowoduje radykalną zmianę w zakresie rozliczeń podatku dochodowego i w konsekwencji zmniejszenie pracochłonności. Wypracowanie prawidłowych mechanizmów rozliczeniowych przy tych zmianach podatkowych wydaje się być nad wyraz istotne gdyż organy podatkowe będą weryfikować czy podatnik w sposób właściwy i zgodny z wymogami wdrożył preferencje podatkowe.

•    pełny zakres wiedzy teoretycznej;
•    pełny zakres wiedzy praktycznej poparty przykładami praktycznymi
•    możliwość konsultowania swoich wątpliwości z doradcą podatkowym prowadzącym szkolenie  w trakcie szkolenia
•    możliwość wymiany doświadczeń z pozostałymi uczestnikami szkolenia;
•    szeroki zakres materiałów szkoleniowych.

Małgorzata Rzeszutek


dr Małgorzata Rzeszutek- Doradca podatkowy, właściciel kancelarii podatkowej, absolwentka Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu  , doktor  z zakresu cen transferowych,  specjalista w prawie podatkowym i dziedzinach pokrewnych. Wiedza i doświadczenie to ponad 10-letnia praktyka w spółkach audytorskich, praca dydaktyczna w szkołach wyższych oraz przeprowadzanie nadzorów i audytów podatkowych w spółkach podlegających badaniu sprawozdań finansowych. Autorka publikacji w zakresie podatku dochodowego i VAT jak i materiałów na kursy dla administracji podatkowej organizowanej przez Ministerstwo Finansów. Na rynku szkoleniowym specjalizuje się w szczególności : w podatku VAT oraz w podatkach dochodowych, dokumentacji cen transferowych, podatkowym prawie międzynarodowym.

Opinie:

"Bardzo przydatne informacje: fajny, otwarty sposób prowadzenia zajęć. Jestem bardzo zadowolona i usatysfakcjonowana prezentowana wiedzą. Szkolenie profesjonalne, dużo praktycznych wskazówek."

"Pani prowadząca szkolenie bardzo zrozumiale przekazywała wszystkie informacje dotyczące tego szkolenia."

"Temat wyjaśniony wyczerpująco, ciekawie."

"Pani Rzeszutek bardzo kompetentna i rzetelna."

"Wykładowca- osoba kompetentna, przygotowana do zajęć."

"Profesjonalność pod względem organizacji szkolenia i kompetencji wykładowcy."

"Wysoki poziom, miła atmosfera. Polecam."

„Szkolenie rzetelnie przeprowadzone, informacje przekazane w dostępny sposób.”

„Bardzo dobra zawartość merytoryczna szkolenia, kompetentny prowadzący.”

„Merytoryczne szkolenie.Polecam.”

"Szkolenie bardzo fajne. Dobrze, że na bieżąco można było zadawać pytania związane z tematem i na bieżąco otrzymywać odpowiedzi. Wykładowca o dużej wiedzy na temat VAT-u."

Koszt uczestnictwa:

• jednej osoby 449 plus 23% VAT, razem 552.27
• kolejnych osób - prosimy o kontakt

Promocje i rabaty nie łączą się.

Uwaga: Na szkolenie można pozyskać dofinansowanie z Krajowego Funduszu Szkoleniowego lub z Bazy Usług Rozwojowych,

1. (BUR) Na usługi zamieszczone w Bazie Usług Rozwojowych mikro, mały lub średni przedsiębiorca pozyska dofinansowanie w ramach Regionalnych Programów Operacyjnych (RPO), którymi zarządzają poszczególne Urzędy Marszałkowskie (Instytucje Zarządzające RPO). https://serwis-uslugirozwojowe.parp.gov.pl/dofinansowanie

Oferta AKK: https://uslugirozwojowe.parp.gov.pl/uslugi/search?SearchFilterView[podmiot_id]=21308

2. (KFS) Pracodawca starający się o dofinansowanie kosztów kształcenia ustawicznego musi wnieść wkład własny w wysokości 20% kosztów, zaś 80% kosztów kształcenia ustawicznego sfinansuje KFS. W przypadku mikroprzedsiębiorstwa, tj. pracodawcy zatrudniającego do 10 osób, ze środków KFS można sfinansować nawet 100% kosztów kształcenia ustawicznego. http://psz.praca.gov.pl/-/55453-krajowy-fundusz-szkoleniowy

Cena obejmuje:

• uczestnictwo w szkoleniu
• materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej (prezentacje PPT, pliki PDF, DOC, Excel)
• certyfikat ukończenia szkolenia w wersji elektronicznej (PDF)

Płatności:

• Prosimy realizować po otrzymaniu zaproszenia i faktury.

Harmonogram:

•   8.30-9.00 rejestracja oraz logowanie do systemu
•   9.00-10.30 szkolenie
• 10.30-11.00 przerwa
• 11.00-12.30 szkolenie
• 12.30-13.00 przerwa
• 13.00-14.30 szkolenie

Zapewniamy:

• 6 godz. lekcyjnych szkolenia
• szkolenie w czasie rzeczywistym
• bezpośredni kontakt z wykładowcą- wizualny, dźwiękowy, korespondencyjny (czat)
• możliwość uczestnictwa za pośrednictwem komputera, laptopa, smartfonu
• interakcję z ekspertem oraz innymi uczestnikami szkolenia
• zadawanie pytań w czasie rzeczywistym

Wymagania:

• posiadanie komputera, laptopa lub smartfonu z głośnikiem i mikrofonem(jeżeli chcesz zadawać pytania głosowo)
• dostęp do internetu, przeglądarka Mozilla Firefox, Google Chrome
• celem uzyskania jak najlepszej jakości prosimy zaktualizować przeglądarki do najnowszych wersji

Informacje:

• Tel. 601-955-320
• Fax. (46)8332636
• e-mail. biuro@akkonline.pl; www.akkonline.pl

25.01

2022

08.03

2022

Prawo pracy 2022 - dokumentacja, umowy, regulaminy, wynagrodzenia

Zakopane Szkolenie wyjazdowe Nowość Promocja

08.03

2022

Przegląd Rachunkowy - Bilans 2021 , Kontrakty długoterminowe.

Zakopane Szkolenie wyjazdowe Nowość Promocja

08.03

2022

Zmiany podatkowe 2022- przegląd zmian, nowy ład 2022,

Zakopane Szkolenie wyjazdowe Nowość Promocja

29.03

2022

26.04

2022

26.04

2022

Prawo pracy 2022 - dokumentacja, umowy, regulaminy, wynagrodzenia.

Kraków Szkolenie wyjazdowe Nowość Promocja

26.04

2022

Przegląd podatkowy 2022 - CIT, PIT, VAT

Kraków Szkolenie wyjazdowe Nowość Promocja

24.05

2022

Zmiany podatkowe 2022- przegląd zmian.

Karpacz Szkolenie wyjazdowe Nowość Promocja

24.05

2022

Prawo pracy 2022 - dokumentacja, umowy, regulaminy, wynagrodzenia.

Karpacz Szkolenie wyjazdowe Nowość Promocja

E-mail znajomego

Twoje imię i nazwisko

Twój e-mail

X

"Szkolenie było prowadzone w sposób profesjonalny. Otrzymaliśmy informacje na nurtujące nas pytania. Szkolenie pomoże mi w dalszej pracy."

"Bardzo dobra organizacja . Wykładowca przedstawił omawiany materiał w sposób zrozumiały i wyczerpujący. "

"Szkolenie przeprowadzona bardzo merytorycznie. Materiały rzetelne, obszerne. Bardzo dobry kontakt z prowadzącym szkolenie."

"Bardzo jasno i zrozumiale przekazane informacje."

"Jestem zadowolony z udziału w szkoleniu pn. „Prawo pracy – dokumentacja, umowy, regulaminy, wynagrodzenia organizowanego w dniach 21—22—23 czerwca 2021 r. przez AKK. Przekazana wiedza przyczyniła się do poszerzenia moich kompetencji."

"Szkolenie bardzo rzeczowe, duża wiedza teoretyczna i praktyczna prowadzącego, wiele przydatnych przykładów."

"Bardzo wysoki poziom, przekazywanie informacji w sposób prosty i zrozumiały, temat bardzo interesujący."

"Szkolenie przebiegło w miłej i sympatycznej atmosferze. Przygotowanie prowadzącego pod względem merytorycznym bardzo dobre. Uporządkowałam swoje informacje "

"Bardzo podobał mi się ostatni etap szkolenia, w którym prowadzący udzielił wyczerpujących odpowiedzi na dręczące mnie pytania."

"Szkolenie na bardzo wysokim poziomie merytorycznym. Pan prowadzący szkolenie bardzo dobrze przygotowany, posiadający bardzo dużą wiedzę z zakresu środków trwałych, zarówno pod kątem rachunkowym jak i budowlanym"

X