Dzień pierwszy (wtorek), od godziny 16.00 przybywamy do hotelu, już tego dnia centrum spa będzie do Państwa dyspozycji, wieczorem zapraszamy Państwa na wspólną gorącą kolację. Dzień drugi rozpoczynamy śniadaniem, po którym zaprosimy Państwa na szkolenie.
Po powrocie, wieczorem zaprosimy Państwa na góralską kolację, następnego dnia po śniadaniu drugi dzień szkolenia, w przerwie kawa oraz obiad, popołudnie oddajemy do Państwa dyspozycji, spacery, centrum spa z pewnością umilą Państwu czas.
Ostatniego dnia rano po śniadaniu dokończymy szkolenie. A wczesnym popołudniem pożegnamy się obiadem, uśmiechem i dobrym słowem.
ZAMKNIĘCIE ROKU W ASPEKCIE RACHUNKOWYM I PODATKOWYM
I. Jednostki zobligowane do sporządzenia sprawozdania finansowego
1. Podmioty zobligowane do sporządzenia sprawozdania finansowego – załączniki do ustawy o rachunkowości
2. Obowiązki kierownika jednostki – przygotowanie do zamknięcia
3. Wybór audytora
II. Koszty i przychody w księgach – problematyczne aspekty
– czas na analizę zapisów na kontach w aspekcie podatkowym i bilansowym
1. Różnice kursowe
1.1. Transakcje powodujące nie powodujące powstania różnic kursowych w prawie podatkowym
1.2. Rozliczanie podróży służbowych – wybrane problemy w przykładach
2. Poprawne ustalenie wartości początkowej środka trwałego z zakupu, leasingu
3. Samochód w firmie a koszty podatkowe
4. Koszty kreujące i nie kreujące kosztów wytworzenia środka trwałego w zestawieniu
5. Rozliczenie budowy środka trwałego
6. Weryfikacja stawek podatkowych
7. Koszty finansowania dłużnego w interpretacjach – wzór EBITDA
8. Usługi wyłączne z kosztów uzyskania przychodów – omówienie interpretacji i wzoru EBITDA
9. Koszty na przełomie roku, ewidencja, skutki podatkowe
III. Sprawozdanie finansowe – czynności
1. Testy na utratę wartości składnika aktywów – przykłady, ewidencja
1.1. Opisy aktualizujące należności – skutki podatkowe
1.2. Należności nieściągalne
1.3. Należności uprawdopodobnione
1.4. Należności przedawnione
2. Sprawdzenie kręgu kosztów
2.1. Ewidencja kosztów produkcji
2.2. Rozliczenie kosztów produkcji
3. Odpisy na zfśs – ewidencja, przykłady, skutki podatkowe
3.1. Osoby uwzględniane w opisie na zfśs
3.2. Wysokość odpisu na zfśś i uzgodnienie sald
3.3. Aspekty problemowe, w tym zmiany.
4. Tworzenie rezerw – przykłady, ewidencja, skutki podatkowe
5. Błędy istotne i nieistotne, przykłady, ewidencja, skutki podatkowe
6. Poziom istotności – przykłady
7. Data uznania przychodu podatkowego, korekta przychodu na przełomie roku
8. Zaliczki dla kontrahentów– skutki podatkowe w wyjaśnieniach organów podatkowych
9. Sprawy sporne i sądowe - ewidencja, przykłady, zadania prawników
IV. Inwentaryzacja
1. Metody inwentaryzacji
2. Dotrzymanie terminów inwentaryzacji
3. Prawidłowe przeprowadzenie inwentaryzacji
4. Niedobór zawiniony i niezawiniony a koszt uzyskania przychodów
5. Kradzież składnika majątku - skutki podatkowe, ewidencja
6. Niedobory a podatek VAT (skutki)
7. Odszkodowanie za utracone składniki
8. Kompensata niedoborów (warunki, skutki, przykłady, ewidencja)
9. Ujęcie niedoborów i nadwyżek w księgach rachunkowych
ZAMKNIĘCIE ROKU W ASPEKCIE RACHUNKOWYM I PODATKOWYM
V. Wycena składników aktywów i pasywów
1. Ewidencja i wycena aktywów i pasywów
1.1. Skorygowana cena nabycia (liczenie przykłady ewidencji i wyceny)
1.2. Lokaty na przełomie roku (liczenie odsetek przykłady, ewidencja)
1.3. Wycena zobowiązań i należności, też w walutach (przykłady)
1.6. Wycena pozostałych składników aktywów i pasywów
2. Wycena składników aktywów i pasywów - brak kontynuacji (przykłady)
3. Podatek odroczony – zasady tworzenia, ewidencja, przykłady
VI. Ustalenie wyniku finansowego i sporządzenie sprawozdania finansowego
1. Ustalenie wyniku finansowego – przeksięgowanie sald kont
2. Wzory sprawozdań finansowych – załączniki do ustawy o rachunkowości – omówienie pozycji
3. Elementy sprawozdania finansowego – omówienie pozycji dla rodzajów podmiotów
4. Bilans i Rachunek zysków i strat – zasady sporządzania i możliwe nieprawidłowości
5. Sprawozdanie z działalności jednostki
5.1. Osoby odpowiedzialne za sporządzenie sprawozdania z działalności jednostki
5.2. Elementy sprawozdania finansowego jednostek mikro, małych i prowadzących pełną rachunkowości
6. Zatwierdzenie sprawozdania finansowego – zmiany w ustawie o rachunkowości
7. Podział wyniku finansowego (przykłady rachunkowe, skutki podatkowe)
8. Zamknięcie ksiąg rachunkowych
9. Przekazanie sprawozdania finansowego odpowiednim organom
10. Projektowane zmiana w ustawie o rachunkowości dotycząca sprawozdań finansowych przedsiębiorców
VII. Deklaracje i informacje roczne obowiązki podatników
1. Rodzaje deklaracji i informacji
2. Terminy złożenia
3. CIT-8 – ustalenie podstawy opodatkowania
VIII. Odpowiedzialność głównego księgowego i kierownika jednostki
I. Zasady ustalania przychodu (szacowania) dochodu z niezakończonych usług budowalnych
1. Uregulowania prawne
2. Charakterystyka umów o świadczenie usług budowlanych
II. Zapisy w kontraktach na usługi długoterminowe
1. Elementy zapisów w umowach
2. Określenie ceny za usługę długoterminową
3. Przychody budowlane (faktury)
4. Sumy zatrzymane i kary umowne
5. Kosztorys – konstrukcja
6. Protokół częściowego i całkowitego odbioru
6.1. Protokół w aspekcie podatkowym (pdop, pdof, VAT)
6.2. Elementy protokołu
7. Aneksy do umowy
III.Przychody z usług budowalnych w prawie bilansowym w przykładach
1. Ustalanie ceny za usługę
1.1. Koszty powiększone o narzut zysku (tzw. koszt plus)
1.2. Ryczałt
1.3. Metoda zysku zerowego
2. Zasady ujmowania przychodów w prawie bilansowym
3. Ustalenie stopnia zaawansowania robót – metody
3.1. Metoda obmiaru prac
3.2. Metoda kosztowa
3.3. Liczba przepracowanych godzin bezpośrednich wykonania usług
3.4. Udział kosztów poniesionych od dnia zawarcia umowy do dnia ustalenia przychodu w całkowitych kosztach wykonania usługi
4. Ewidencja przychodów i kosztów z usług długoterminowych wg prawa bilansowego i podatkowego
4.1. Gdy wystawione są faktury za poszczególne etapy wykonania prac
4.2. Gdy nie są wystawiane faktury za poszczególne etapy wykonania prac
5. Faktury częściowe w prawie podatkowym, ewidencja, ujęcie w księgach
6. Interpretacje Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej odnośnie przychodów i kosztów z usług długoterminowych
IV. Zasady ustalania kosztów niezakończonych usług budowlanych
1. Koszty bezpośrednie i pośrednie budowy
2. Jakie koszty nie kreują kosztów usług budowalnych?
3. Ustalanie kosztów niezakończonych usług budowlanych
4. Przewidywane straty na kontrakcie, tworzenie rezerw
5. Ewidencja rzeczywistych kosztów wytworzenia usług – aspekt bilansowy i podatkowy
5.1. Koszty bezpośrednie dotyczące wielu etapów budowy, które trudno przyporządkować do konkretnego okresu
5.2. Koszty bezpośrednie i pośrednie a koszty podatkowe
6. Koszty wynagrodzenia pracowników zatrudnionych na budowie i składki ZUS
6.1. Przykład w aspekcie bilansowym i podatkowym
6.2. Interpretacje podatkowe
V. Wycena kontraktów długoterminowych na moment bilansowy w przykładach
1. Brak możliwości wiarygodnego stopnia zaawansowania niezakończonej usług
2. Brak możliwości ustalenia całkowitego kosztu wykonania
3. Ewidencja księgowa
4. Skutki podatkowe wyceny
4.1. Rezerwy i odpisy na podatek odroczony
4.2. Obliczanie i ewidencja podatku odroczonego
5. Prezentacja niezakończonej usługi budowlanej w sprawozdaniu finansowym
VI. Zadania księgowego i innych osób oraz zapisy w zasadach (polityce) rachunkowości
1. Zadania księgowego
2. Zadania kierownika produkcji
3. Zapisy w zasadach (polityce) rachunkowości odnośnie kontraktów długoterminowych
4. Interpretacje podatkowe odnośnie kosztów
VII.Dyskusja, odpowiedzi na pytania
Szkolenie adresowane jest do osób zajmujących się ewidencją księgową i podatkową w firmie, jak też do pracowników odpowiedzialnych za wycenę składników aktywów i pasywów, tworzenie rezerw, odpisów z tytułu utraty, podatku odroczonego, a przede wszystkim do głównych księgowych i księgowych.
Szkolenie adresowane jest do osób zajmujących się ewidencją księgową i podatkową w firmie, jak też do pracowników odpowiedzialnych za wycenę składników aktywów i pasywów, tworzenie rezerw, odpisów z tytułu utraty, podatku odroczonego, a przede wszystkim do głównych księgowych i księgowych.
Szkolenie adresowane jest do osób odpowiedzialnych za przeprowadzenie ksiąg rachunkowych i podatkowych, księgowych, głównych księgowych i dyrektorów finansowych oraz służb inwestycyjnych.
Zwrócenie uwagi na problematyczne zagadnienia w prawie podatkowym. Autorka wyjaśnia rozbieżności między prawem podatkowym i bilansowym, a w konsekwencji prawidłowe ujęcie w księgach w aspekcie tych dwóch dziedzin prawa. Pomocne będą tutaj zestawienie w formie tabelarycznej, które otrzymują uczestnicy szkolenia. Na szkoleniu omawiane są czynności przygotowawcze do zamknięcia roku w aspekcie bilansowym i podatkowym, obowiązki kierownika jednostki, księgowego. W drugi dzień szkolenia poświęcony jest w całości na poprawne sporządzenie sprawozdania finansowego i zamknięcie ksiąg oraz przekazanie do urzędów odpowiednich deklaracji i informacji podatkowych.
Ugruntowanie wiedzy z zakresu prawidłowego sporządzania sprawozdania finansowego.
W ramach szkolenia omówione zostaną zasady sporządzania sprawozdania finansowego, tj. m.in. zasad wyceny, ujęcia skutków inwentaryzacji, tworzenia rezerw, odpisów z tytułu utraty wartości. Jednocześnie autorka omawia problematyczne zagadnienia podatkowe, których prawidłowe ujęcie ma wpływ z jednej strony na ujęcie w księgach rachunkowych, z drugiej na prawidłowość obliczenia podatku. Jest to duży atut szkolenia.
Ugruntowanie wiedzy z zakresu ewidencji księgowej, ustalania stopnia zaawansowania usług długoterminowych ale także skutków podatkowych.
Szkolenie prowadzone jest w sposób praktyczny. Ekspert zwraca uwagę na ewentualne błędy w ewidencji księgowej i podatkowej oraz przy konstrukcji sprawozdania finansowego. Szczególny akcent położony jest na wyjaśnienia organów podatkowych i zasady sporządzenia sprawozdania finansowego. Na szkoleniu zaprezentowane zostaną przykłady, omówione zagadnienia problematyczne. Poruszone zostaną m.in. unormowania zawarte w rozporządzeniu w sprawie klasyfikacji środków trwałych, Standardzie nr 11 Środki trwałe. Uczestnicy otrzymują prezentację oraz materiały dodatkowe (interpretacje organów podatkowych, wyroki NSA i inne).
Szkolenie prowadzone jest w sposób praktyczny. Ekspert zwraca uwagę na ewentualne błędy w ewidencji księgowej i podatkowej oraz przy konstrukcji sprawozdania finansowego. Szczególny akcent położony jest na wyjaśnienia organów podatkowych i zasady sporządzenia sprawozdania finansowego. Na szkoleniu zaprezentowane zostaną przykłady, omówione zagadnienia problematyczne. Poruszone zostaną m.in. unormowania zawarte w rozporządzeniu w sprawie klasyfikacji środków trwałych, Standardzie nr 11 Środki trwałe. Uczestnicy otrzymują prezentację oraz materiały dodatkowe (interpretacje organów podatkowych, wyroki NSA i inne).
Na szkoleniu omawiane są zagadnienia poruszone w KSR 3 „Niezakończone usługi budowlane” , w ustawie o rachunkowości, częściowo z KSR 8 „Działalność deweloperska”, a szczególności najnowsze wyjaśnienia organów podatkowych w kwestii usług długoterminowych.
Autorka akcentuje możliwe nieprawidłowości w kwalifikacji wydatku w księgach w aspekcie podatkowym.
Koszt uczestnictwa:
-jednej osoby-promocja- 2599 plus 23% VAT
-osoba towarzysząca od 450 zł – prosimy o kontakt
-dopłata do pokoju jednoosobowego- 300 zł
-udział w samym szkoleniu 650 zł za dzień
-parking 15zł / doba
Powyższe ceny są cenami promocyjnymi i obowiązują do 28 października 2021 r.
Uwaga: Na szkolenie można pozyskać dofinansowanie z Krajowego Funduszu Szkoleniowego lub z Bazy Usług Rozwojowych,
1. (BUR) Na usługi zamieszczone w Bazie Usług Rozwojowych mikro, mały lub średni przedsiębiorca pozyska dofinansowanie w ramach Regionalnych Programów Operacyjnych (RPO), którymi zarządzają poszczególne Urzędy Marszałkowskie (Instytucje Zarządzające RPO). http://serwis-uslugirozwojowe.parp.gov.pl/dofinansowanie
Oferta AKK: https://uslugirozwojowe.parp.gov.pl/uslugi/search?SearchFilterView[podmiot_id]=21308
2. (KFS) Pracodawca starający się o dofinansowanie kosztów kształcenia ustawicznego musi wnieść wkład własny w wysokości 20% kosztów, zaś 80% kosztów kształcenia ustawicznego sfinansuje KFS. W przypadku mikroprzedsiębiorstwa, tj. pracodawcy zatrudniającego do 10 osób, ze środków KFS można sfinansować 100% kosztów kształcenia ustawicznego. http://psz.praca.gov.pl/-/55453-krajowy-fundusz-szkoleniowy
Cena obejmuje:
-uczestnictwo w szkoleniu
-serwis kawowy
-trzy noclegi (w pokoju dwuosobowym)
-pełne wyżywienie
-basen, sauna, jacuzzi
-atrakcje regionalne, wycieczki
-parking
-materiały szkoleniowe
-certyfikat ukończenia
Płatności:
Prosimy realizować po otrzymaniu zaproszenia i faktury.
Miejsce szkolenia:
Szkolenie jest realizowane w hotelu Mercure Skalny
Adres zostanie Państwu przekazany w zaproszeniu.
Zaproszenie zawiera:
-temat szkolenia
-miejsce
-datę realizacji
Informacje:
Tel. 601-955-320; 665870100
Fax. (46)8332636
e-mail. biuro@akkonline.pl